Gamepedia Yardım Viki
Advertisement

Bazen viki sayfalarının bir vikiden diğerine taşınması veya çok sayıda sayfanın bir vikiden diğerine kopyalanması gerekir. Bunu yapmanın en iyi yolu, sayfaları kaynak vikiden aktarmak ve onları hedef vikiye dışa aktarmaktır. Bu, sayfaların düzenleme geçmişini koruma avantajına sahiptir.

Dışa aktarma[]

Bir vikiden bir veya daha fazla sayfayı dışa aktarmak için, tüm vikilerde bulunan özel “Sayfaları Dışa Aktar” sayfasına gidin. Oraya ulaştığınızda, bir sayfa listesi sağlayabilir veya listenizi bir veya daha fazla kategoriden seçebilirsiniz.

İlk alan bir kategori seçmenizi sağlar. "Kategoriden sayfa ekle:" altındaki alana kategorinin adını girmeniz ve Ekle düğmesini tıklamanız yeterlidir. Alana girilen ad "Kategori" kelimesini içerebilir veya içermeyebilir. Örneğin, hem "Kategori:Topluluk" hem de yalnızca "Topluluk" geçerli girişlerdir.

Ekle düğmesini tıkladığınızda, seçilen kategorideki tüm sayfalar ve alt kategoriler, her satırda bir tane olmak üzere aşağıdaki büyük kutuya eklenir. Bu ikinci kutunun içeriği manüel olarak düzenlenebilir. Örneğin, kategorideki tüm belgelerin verilmesini isteyebilirsiniz, ancak alt kategorilerin hiçbirinin dışa aktarılmasını istemeyebilirsiniz. Bu durumda, alt kategorilerin adlarına sahip satırları silebilirsiniz. Alternatif olarak, yalnızca alt kategorileri ve sayfaların hiçbirini (veya yalnızca bir alt kümesini) isteyebilirsiniz. Bu ikinci durumda, kutunun içindekileri tekrar düzenler ve dışa aktarmak istediğiniz sayfaları (ve kategorileri) içeren satırları kaldırırsınız.

Listelenen alt kategorilerde bulunan tüm belgeleri dahil etmek istiyorsanız, alt kategori adlarını ilk alana kopyalayıp Ekle düğmesini tekrar tıklayabilirsiniz. Bu, dışa aktarma işleminize dahil etmek istediğiniz diğer kategoriler için tekrarlanabilir. Kategoriler orijinal kategorinin alt kategorileri veya tamamen farklı/ilişkisiz kategoriler olabilir. Listenizi doldurmaya devam etmek için Ekle düğmesini tıklamanız yeterlidir.

İpucu: Bazen listenizde yinelenen sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. Yinelemeleri önlemek için, oluşturulan listenin içeriğini istediğiniz yazılıma kopyalayabilir ve listeyi sıralayabilir ve yinelenenleri kaldırabilirsiniz. Yinelemeleri kaldırmazsanız, yinelenen sayfa veya kategori, verimsiz olan ancak gösterme durdurmayan listede göründüğü kadar dışa aktarılır.

Listenin dışa aktarmak istediğiniz tüm belgeleri içerdiğinden emin olduktan sonra, aşağıdaki seçeneklerin herhangi birini veya tümünü seçebilirsiniz:

  • Geçmişin tamamını değil, yalnızca güncel düzeltmeyi ekleyin
    • Bu seçenek, yalnızca en son düzeltmeyi bırakarak sayfa geçmişini kısaltır.
  • Şablonları dahil et
    • Bu seçenek ayrıca, dışa aktarılan sayfalar listesine çağrılan Şablonları ekleyecektir.
  • Dosya olarak kaydet
    • Daha sonra seçilen sayfaları başka bir yere aktarmak isterseniz, bu tek seçenektir.

Kullanmak istediğiniz seçeneklerin yanına onay işaretleri koyduktan sonra, sayfanın altındaki Dışa aktar düğmesini tıklayın. Ortaya çıkan dosyanın adı şuna benzer:

Sea+of+Thieves+Wiki-20180227180401.xml

veya

Vikinizin+Adı-<yıl><ay><gün><zaman damgası>.xml

ve dosya varsayılan tarayıcı indirme klasörünüzde olacaktır.

İçe aktarma[]

Özel:İçeAktar arayüzü

Bir vikiden bir veya daha fazla sayfa içe aktarmak için, tüm vikilerde yöneticilere sunulan özel “Sayfaları içe aktar” sayfasına gidin.

  • Sayfadaki ilk alan (Dosya adı:) Gözat düğmesini tıklatıp içe aktarmak istediğiniz xml dosyasını seçerek doldurulabilir.
  • Bundan sonra vikiarası öneki sağlayabilirsiniz (bu herhangi bir şey olabilir, ancak içe aktarma aynı vikinin farklı bir dil sürümündeyse, bu öneki kullanın. İçe aktarma ilgisiz bir vikiden geliyorsa, herhangi bir dize yapar, ancak bir şey kullanır anlamlı.) sayfayı dışa aktardığınız vikiye. Sayfa geçmişinde kullanılacak ve yazarların kullanıcı sayfalarına yönlendirilecektir.
    • Kullanıcılar yerel vikide bulunuyorsa veya yakında var olmaları bekleniyorsa aşağıdaki "Belirtilen kullanıcının yerel olarak bulunduğu yerel kullanıcılara düzenleme ata" kutusunu işaretleyebilirsiniz. Bu, geçmiş sayfasından kullanıcı sayfalarına bağlanır ve düzenlemeler katkılarında gösterilir.
  • Bir sonraki alan, alma günlüğüne eklenecek isteğe bağlı bir açıklamadır.
  • Ardından seçilebilecek üç seçenek vardır:
    • Varsayılan konumlara aktarma
      • Bu, xml dosyasındaki sayfaları ve kategorileri hedef vikideki aynı sayfa adlarına aktaracak varsayılan seçenektir.
    • Bir ad alanına aktar: [hedef ad alanını seçin]
      • Bu seçenek, xml dosyasındaki tüm sayfaları ana ad alanı dışında bir ad alanına aktarmanıza olanak tanır. İstenmeyen sonuçlara yol açabileceğinden, bu seçeneği kullanırken dikkatli olun.
    • Aşağıdaki sayfanın alt sayfaları olarak içe aktar: [sayfa adını belirtin]
      • Bu seçenek, xml dosyasındaki tüm sayfaları tek bir sayfanın alt sayfaları olarak almanıza olanak tanır. Bu kategoriler için çalışmaz.

Seçenekleri kullanmak istediğinizi belirledikten sonra Dosya yükle düğmesini tıklayın ve bekleyin.

Zaman aşımı[]

Bazen içe aktarma dosyasındaki sayfa sayısı çok fazladır ve içe aktarma zaman aşımına uğrar. Bu olursa, içe aktarmayı yeniden başlatmayı deneyebilirsiniz ve bazen ikinci veya üçüncü denemeden sonra biter. Basitçe çalışmazsa, içe aktarma dosyasını daha küçük parçalara bölmeyi düşünmeniz gerekebilir.

Mevcut sayfaların üzerine yazma[]

İçe aktarma işlemi, bir sayfanın üzerine yazılıp yazılmayacağına karar vermek için mevcut ve gelen sayfalardaki tarih damgalarını kullanır. Gelen xml dosyasındaki sayfanın sürümündeki zaman damgası, hedef vikideki mevcut sayfanın en son sürümünden daha yeni ise, hedef vikideki sayfanın üzerine içe aktarılan sürüm yazılacaktır. Tersi doğruysa, içe aktarılan sürüm yok sayılır.

Sayfaları güncellenmeye zorlamak için, xml dosyasını düzenleyebilir ve çeşitli belgelerdeki zaman damgalarını değiştirebilirsiniz, ancak dikkat edin, bu bazı garip sonuçlara neden olabilir. Örneğin, yılı cari yıla çevirmek cazip gelebilir, ancak içe aktarılan sayfalarınız Aralık ayında oluşturulduysa ve Haziran ayında içe aktarıyorsanız, "gelecekte" oluşturulmuş olarak görünürler.

Advertisement