FANDOM

Catmouse
İşte Topluluk Merkezi'ndeki topluluk üyeleri ve yöneticiler için genel kurallarımız. Bu kurallar Fandom Yetkili tarafından yönetilmektedir, bu nedenle lütfen sorularınız veya önerileriniz için onlarla iletişim kurun. Mutlu düzenleme!

Topluluk Kuralları

Topluluk Merkezi, wikiniz hakkında konuşmak, Fandom'da neler olup bittiğini öğrenmek ve yardım bulmak için diğer Fandom topluluğu üyeleriyle hemen hemen tanışmanızı sağlar. İşte topluluk üyelerimizden Topluluk Merkezinde takip etmelerini istediğimiz bazı genel kurallar:

Hemen atlama! Başlamaktan korkma. Herkes bir wikiyi düzenlemekte özgürdür, bu yüzden yorum yapmaya, yeni forum konuları oluşturmaya ve blog yazıları yazmaya başlayabilirsiniz.

Açık görüşlülük uygulayın ve iyi niyet edin. Topluluk Merkezi herkesin katkıda bulunabileceği için açık olduğundan, tüm beceri seviyelerinden ve görüşlerden yararlananlar katılabilir. Bir wikide çalışan çoğu insanın onu iyileştirmeye çalıştığını, zarar vermediğini varsayıyoruz. Bu doğru değilse, bir wiki projesi baştan mahkum olur. Bir sorun olduğunu düşünüyorsanız, önce kullanıcının konuyla ilgili olarak ilgilenmesini isteyin, ardından gerekirse ilave adımlar atın.

Yararlı bulduklarınıza katkıda bulunun. Topluluk Merkezi'nde, Fandom ile ilgili bilgileri paylaşır, wikilere destek sunar ve birbirimizi tanırız. Kategorileri, Destek Forumları ve bloglarda bulabilirsiniz, bu wiki hakkında tartışmak isteyebileceğiniz bazı genel kurallar sunar. Yine de, bazı insanlar için önemli olanın herkes için önemli olmayabileceğini unutmayın, bu yüzden ilgilenmediğiniz bir sohbet bulursanız, dikkatinizi başka bir konuya odaklayın.

Kibar olun ve insanlara saygı gösterin. Dostça olmak, nerede olursanız olun uzun bir yol kat ediyor. Başkalarına merhaba deyin, yeni kullanıcılara merhaba deyin, ne zaman yardım edebileceğinizi bildirin ve yardıma ihtiyacınız olursa başkalarına sorun. İyi olmak ve insanlara saygı göstermek, bu wiki topluluğunun büyümesini ve başarısını büyük ölçüde etkileyebilir. Bunu yapmanın en iyi yollarından biri, konuştuğunuz kullanıcının bir bilgisayar ekranı değil gerçek bir insan olduğunu hatırlatmaktır, bu nedenle insanlarla yüz yüze konuşur gibi yaptığınız gibi davranın.

Yıkıcı olmayın. Yıkıcı olduğunu söylediğimizde, davranışınız diğer insanları ve onların Topluluk Merkezine girme yeteneklerini etkilemeye başlıyor demektir. Bu, spam, vandalizm ve insanların dikkatini eldeki maddeden yaptığınız işe doğru çeken her şeyi içerir.

Kelimeyi kullan! Bir topluluk yalnızca tüm üyeleri kadar güçlüdür. Ne kadar fazla olursa, o kadar güçlü (ve daha başarılı) olacak. Bu nedenle, arkadaşlarınızı ve Topluluk Merkezi ile ilgilenebilecek diğer kullanıcıları burada vakit geçirmeye başlaması için davet edin ve onlara deneyimlerinden en iyi şekilde nasıl yararlanabileceği hakkında ipuçları verin.

Yardım sor. Kafanız karışıksa veya yardıma ihtiyacınız varsa, sadece sorun! Yardım Sayfaları, Destek Forumları, yerel yöneticiler ve yetkili dahil olmak üzere birçok yararlı kaynak var. Canlı yardım Discord sunucusu üzerinde de bulunabilir. Hiçbir soru çok küçük değil!

Yönetici Kuralları

İşlerin sorunsuz çalışmasını sağlamak için yöneticiler Topluluk Merkezi'de bulunmaktadır. Spam ve vandalizmi temizler, yıkıcı davranışlara müdahale eder, katılımı teşvik eder ve işleri yoluna koyarlar. İşte yöneticilerimizden Topluluk Merkezinde takip etmelerini istediğimiz bazı genel kurallar:

Basit spam ve vandalizmi geri alın ve engelleyin. Açıkça buraya ait değilse, onu uzaklaştırın. Otomatik silme özetlerini silmeyi unutmayın. Bir kullanıcının küresel olarak yasaklanması gerekiyorsa, durumu VSTF üyesine bildirin.

Adil ol. Durumlara dikkat etmeden önce dikkatlice düşünün. Bir kullanıcı dürüst bir hata yaparsa, onlara öğrenme ve iyileştirme fırsatı verin.

Katılımcıları teşvik et Üyelerinize sıcakkanlı ve misafirperver olun, Topluluk Merkezini tanımalarına yardımcı olun ve etkileşimlerini destekleyin.

Her şeyi yapılandırılmış halde tutun, fakat çok yapılandırılmamış. Wikinin hedeflerini ve organizasyonunu desteklemek ve sürdürmek için elinizden geleni yapın, ancak büyüme ve değişim konusunda esnek olun.

Fandom Yetkiliden gelen yöne bağlı kalın. Topluluk Merkezi, doğrudan Fandom Yetkili tarafından yönetilen resmi bir wikidir. Herhangi bir önemli wiki değişikliği yapmadan önce ve etkin, düzenli topluluk üyelerini engellemeden önce bir yetkili ile konuşun.