Gamepedia Yardım Viki
Advertisement

Lütfen, bu orijinal makalenin bir arşividir ve burada bulunabilir.

Vikinin Önemli Özellikleri: Sayfa Ekleme[]

Son zamanlarda, düzenlemeyi artıştık ve şimdi sayfa eklemeye devam etmek istiyoruz. Bu iki makale ayrı stand-alonlardır, ancak bu aynı zamanda bu makale dizisi içinde iki bölümlü bir mini diziler olarak da görülebilir. Hem düzenleme hem de sayfa ekleme el ele gider ve her iki açıdan da rahat olmanız sizi çok yönlü bir viki editörü yapar! Sayfaların nasıl oluşturulacağını bilmek, topluluğumuzdaki tüm fantastik rehber yazarlar için de kullanışlıdır. Mükemmel bir rehber yapmak isteyen, ancak doğru yönde bir adım atmak isteyen herkes, Yardım Viki Vurguları serimizdeki ilk Harika bir kılavuz veya eğitim oluşturmaya bir göz atın.

Addpage1.png

Yapılacak ilk şey ihtiyacın ne olduğunu bulmak. En sevdiğiniz patron dövüşü veya kahramanınız için bir strateji rehberi oluşturmaktan en son oyun güncellemesinden bir oyunun yeni içeriğini eklemeye kadar bir ihtiyaç olabilir. İhtiyacı bulduktan sonra, yaratımınızın nereye gittiğini bulmak neredeyse aynı derecede önemlidir. Gittiği yerde mantıklı olduğundan emin olun; numaralandırma araçları için yeni bir sayfa oluşturmaz ve bunu bir kılıç alt kategorisine eklemezsiniz. Düzenleme için Öne Çıkanlar makalesi yayınlandıktan sonra, Yardım Viki'deki Yardım Viki Öne Çıkanlar makale arşivine ekledik. Bu makaleyi Yardım Viki'ye yeni sayfalar oluşturmaya yönelik bir gösteri olarak ekleyerek size yol göstereceğiz. Yukarıdaki resimde göreceğiniz gibi, ilk olarak Öne Çıkanlar düzenlemesini arşivleyecek sayfa mevcut değildi, bu yüzden ekleyelim!

Addpage2.png

MediaWiki yaptığınız şeyle süper belirginleşiyor. Bir sayfayı düzenlerken, size tam olarak bunu söyler. Sayfalar oluştururken de benzer bir şey görürsünüz, ancak biraz buna ulaşırız. İlk olarak, yeni sayfamızı nereye koyduğumuzu düzenlememiz gerekiyor. Şu anda, Yardım Viki Vurgulama Serileri sayfasında yalnızca Harika Kılavuz veya Eğitici Nasıl Oluşturulur adlı ilk makale bulunmaktadır. Sayfaları düzenleme makalesi için de aynısını yapmamız gerekiyor. Curse hesabınıza giriş yapın ve yukarıdaki pencereyi görmek için Düzenle sekmesini tıklayın.

Addpage3.png

Viki sözdiziminde, yıldız işareti (*) ve ardından satır başındaki boşluk, listeler için bir madde işareti oluşturur. Açık ve kapalı çift köşeli ayraçlar arasına yerleştirilen kelimeler ([[]]) dahili bir bağlantı oluşturur. Dahili bağlantı, viki içinde bağlantı oluştururken kullandığınız bağlantıdır. Örneğin, yukarıdaki başlığı kopyalayıp yapıştırarak düzenleme makalesindeki kılavuz makaleye bağlantı verebilirsiniz. Sayfanızın başlığını bu şekilde oluşturursunuz, bu nedenle bağlantı köşeli parantezler arasına neler koyduğunuza dikkat edin!

Addpage4.png

Şimdi, kırmızı olarak görünen sayfa adı olarak makalenin başlığına sahibiz. En sevdiğiniz vikide kırmızı bir bağlantı gördüğünüzde, topluluk için yeni bilgiler ekleme fırsatı olduğunu düşünün! Kırmızı bir bağlantı açıldığında, yeni sayfanızı oluşturmaya devam etmek için yapmanız gereken tek şey kırmızı bağlantıyı tıklamaktır. Bunu yaptığınızda, otomatik olarak boş bir düzenleme kutusuyla yeni bir sayfaya yönlendirilirsiniz. MediaWiki, şimdi yeni bir sayfa oluşturduğunuzu da size bildirecektir.

Addpage5.png
Addpage5-new.png

Bu görüntüde önemli olan birkaç şey var. Vurgulandığında, yüklenmiş bir resim görürsünüz ve bu sayfaya eklenir. Bilgisayarınızdan bir resim yüklemek gerçekten çok basit! Çoğu editörde olduğu gibi, dosya yüklemenin bir yolu vardır. Burada, üstte vurgulanan yeşil, yükselen oka tıklayın. Köşeli parantez içindeki kırmızı ile vurgulanan son bölüm, viki sayfanıza eklenen gerçek resimdir. Bu bilgiler, yüklenmiş bir dosya, adı ve uzantısı (yardımsayfa.png) ve resmin boyutu olduğunu içerir. Varsayılan değer 400 pikseldir, ancak Yardım Viki Vurguları serisinin resimlerinin 600 piksel olarak değiştirildiğini fark edeceksiniz. Ayrıca üstbilgi sözdizimini (aralarındaki başlıkla birlikte iki == kümesi) ve bağlantı sözdizimini de fark edeceksiniz.

Addpage7.png

Bir resim yüklemeye gittiğinizde, öncelikle sistem yüklenebildiğinden emin olur. Kontrol edildikten sonra geriye kalan tek şey dosyayı yüklemek ve eklemek! Dosya yönetim sisteminin kullanımı gerçekten kolaydır. Aradığınızı bulmak için dosyaları sürükleyip bırakabilir veya dosyalara göz atabilirsiniz.

Addpage10.png

Bu, mümkün olduğunca sık kullanmanız tavsiye edilen önizleme ekranıdır. Önizleme, unutmadan, ayarlamanız gerekebilecek veya kaydetmeden önce düzeltilebilecek hatalar görmenizi sağlamakla kalmaz, aynı zamanda düzenleme geçmişi günlüğünü güzel ve düzenli tutar, çünkü kaydetmeden önce her şeyin mükemmel olduğundan emin olma şansınız vardır. . Sayfanızı sonlandırmadan önce yapılması gereken birkaç değişiklik bulduysanız, sayfanız kullanıma hazır görünene kadar değişikliklerden sonra önizlemeye devam edebilirsiniz.

Addpage11.png

Bu görüntü gerçekten iki ayrı şeyle ilgili. Daha önce, bağlantı için belirli bir viki sözdizimi olduğunu belirttik. Dahili bağlantı, vikinin başka bir yerine veya resimler için yalnızca çift köşeli ayraçlar arasında bir sayfanın adını kullanırken, dosya: name. çift köşeli ayraçlar arasındaki uzantı biraz farklıdır. Vikilere bağlanıyorsanız, harici bağlantı kullanmanız gerekeceğini unutmayın. Dahili bağlantı yalnızca bir viki alanı içinde çalışır. Harici bağlantı için sözdizimi tek bir açık köşeli ayraç, bağlandığınız URL, tek bir boşluk, bağlamak istediğiniz sözcük ve tek bir kapalı köşeli ayraçtır. Aşağıdakileri kullanarak Yardım Viki'sine bağlandığımız yukarıda kırmızı ile altı çizili olarak göreceksiniz: [https://help-tr.gamepedia.com Yardım Viki] şu şekilde görünecektir: Yardım Viki.

Yukarıdaki resim ile ilgili ikinci şey, yeni sayfanızı oluşturmayı bitirmeden önce geçmeniz gereken son bölümdür. Sonunda, yeni bir sayfa düzenlemek veya oluşturmak için yaptığınız şeyle ilgili bir özet yapmak istersiniz. Yeni bir sayfa oluşturuyorsanız, özete ekleyin. Bir sayfayı düzenlediyseniz, ne yaptığınızla ilgili kısa bir açıklama bırakın. Diğerleri de aynı vikileri düzenlediğinden, her bir vikide yapılan tüm eylemlerin kısa ve özlü açıklamalarına sahip olmak, herkesin aynı sayfada kalmasına yardımcı olacaktır.

İşte böyle! En sevdiğiniz viki için yeni sayfalar oluşturmak için hepsi bu kadar! Hepinizin yazdığınız bu harika rehberleri almaktan ve en sevdiğiniz vikilere göndermelerini sağlamaktan heyecan duyduğunuzu biliyoruz ve bunları okumak için sabırsızlanıyoruz. Yardım Vikisinde eksik olduğunu düşündüğünüz herhangi bir öğretici var mı? Bir sonraki Yardım Viki Vurguları için ne görmek istersiniz? Bilmemize izin verin!

Advertisement