Gamepedia Yardım Viki
Advertisement

Sözdizimini viki sayfalarınızın omurgası olarak düşünün. Muhtemelen ne yapacağınızın büyük bir kısmı, uygun söz dizimini bilmeden sadece metin girmekle birlikte, sayfalarınız sadece bu metin olacaktır. Viki sözdizimini bilmek, viki içindeki ve viki dışındaki bağlantı, resim ekleme, video yerleştirme ve çok daha fazlası gibi temel şeyleri yapmanızı sağlar. Viki sözdizimi bir melezdir, bu nedenle HTML veya CSS kullanacağınız zamanlar vardır ve daha sonra düz viki işaretlemelerini kullanacağınız zamanlar vardır. Ne kullanacağınızı ve ne zaman yapacağınızı bilmek size çok fazla düzenleme ve önizleme süresi kazandırır. Viki editörü olarak karşılaşacağınız temel işaretlemelerin listesi.

Bağlantılar[]

Ana makale: Bağlantılar

Harici bağlantı: [https://gamepedia.com Gamepedia] vikinizde Gamepedia olarak görüntülenecektir. Bu web sitesi veya viki için Vikiarası öneki olmadığı sürece, farklı bir vikideki bir sayfaya bağlanırken de dahil olmak üzere, bir viki içindeki farklı sayfaların yanı sıra herhangi bir şeye bağlantı oluşturduğunuzda bunu kullanın.

Dahili bağlantı: [[SayfaAdı]] veya [[SayfaAdı|gösterilen terim]] — her ikisi de aynı amaca hizmet eder, ancak bazı durumlarda bağlantınızı yeniden adlandırmak isteyebilirsiniz. Örneğin, Yardım Viki'nin Bağlantılar sayfasını kullanarak "[[Bağlantılar]] sayfasına bakın" veya Yardım Viki'nin yardıma ihtiyacınız olursa çok fazla harika kaynağa sahip olduğunu söyleyebiliriz [[Bağlantılar|bağlantı]] en sevdiğiniz vikide." Dahili bağlamanın başka bir yoluna karma bağlantı denir. Bu, sayfaya bağlandığınız yerdir ve boşluk bırakmadan, kelimeyi genişletmek için kelimeye ekleyin. Yardım Viki'nin sayfasına "link" adı verilmişse, bağlantıyı yeniden adlandırmak için [[bağlantı]] yazarak onu karıştırırdık. Unutmayın, bu yalnızca aynı viki içindeki sayfalara bağlanırken işe yarar.

En sevdiğiniz vikide bir kırmızı bağlantı ile karşılaştınız mı? Bu, viki yöneticisinin bağlantı rengini özellikle kırmızıya dönüştürdüğü anlamına gelmez. Fareyi bağlantının üzerine getirirseniz sayfa başlığını ve ardından "sayfa mevcut değil" ifadesini görürsünüz. Bağlantıya tıklarsanız boş bir düzenleme sayfasına yönlendirileceksiniz. Kırmızı bağlantıları favori vikinize katkıda bulunma fırsatı olarak görün!

Biçimlendirme[]

Ana makale: Biçimlendirme

Listeler: Madde işaretli liste oluşturmak için, listenizdeki her satıra bir yıldız işareti (*) ve ardından listenizdeki öğeden önce boşluk bırakarak başlayın. Listenizdeki ikincil madde işareti öğesi için iki yıldız işareti (**), üçüncü üç yıldız işareti (***) vb. Ekleyin. Numaralandırılmış veya sıralı bir liste oluşturmak için yıldız işaretlerini kare işareti (#) ile değiştirin. Alt listeler için kaç yıldız veya pound işareti ekleyebileceğiniz konusunda bir sınırlama yoktur, ancak onunla çok çıldırmanın sayfa yapısıyla ilgili bir sorun oluşturacağını unutmayın.

Derinlikler: Göstergeler listelere benzer. İki nokta üst üste işaretini (:) kullanırlar ve listeler gibi, ek girintiler eklemek veya iç içe girintiler oluşturmak için iki nokta üst üste (::, :::, :::: vb.) yığınlayabilirsiniz. Satır sonu (dönüş tuşuna basmak) girintinizi kıracaktır. Ayrıca girintili olan bir satır sonu istiyorsanız, el ile iki nokta üst üste girmeniz gerekir.

Başlıklar: Başlıklar, başlığınıza eşittir işaretler (=) sarılarak oluşturulur. Sayfanın başlığı zaten ilk başlık kümesinde (=), bu nedenle yalnızca 2 (==) 6 (======) kullanın. Bunlar, HTML meslektaşları olan <h1>ila<h6> ile çakışır. Başlıklar satırın başına yerleştirilmelidir. Dört veya daha fazla başlık otomatik olarak sayfanızın üstünde bir içindekiler tablosu oluşturur. Alternatif olarak, içindekiler tablosu __TOC__ sihirli kelime istenilen konuma yerleştirilerek zorlanabilir (başına yalnızca bir içerik tablosu olabilir) sayfası, böylece yalnızca ilk sayfa oluşturulur); veya sayfanın herhangi bir yerine __NOTOC__ sihirli kelime ekleyerek kaldırılabilir.

Biçimlendirilmiş metin: Biçimlendirme metni birçok farklı şey içerir, ancak karşılaşacağınız en yaygın olanları kalın, italik, tırnak işaretleri, kod ve kaçan viki işaretlemeleri olacaktır. İtalik yapmak için, (''örnek metin'') italikleştirdiğiniz şeyin her iki tarafında iki kesme işareti kullanın. Kalın yazmak için her iki tarafta üç kesme işareti kullanın ('''örnek metin'''). Beş kesme işareti kullanarak ('''''örnek metin''''') bir şeyi kalın ve italik hale getirebilirsiniz.

Viki işaretlemesini göstermek yerine, göstermek isteyeceğiniz zamanlar olacaktır. Buna kaçış denir. Bu makale Yardım Wiki'nin Önemli Noktaları sayfasına aktarıldığında, buradaki örneklerden kaçarak bu makaleye göz atan herkes tarafından görülmesi gerekir. Vurgulanan kısa bölümler için, tek aralıklı yazı tipinde görüntülenecek (<code>ve</code>) kod etiketlerini kullanın. Örneklerinizin yazı tipiyle birlikte vurgulanmasını istemiyorsanız, viki biçimlendirmesinden çıkmak için <nowiki>ve</ nowiki> tuşlarını kullanın.

Son olarak, alıntılama aynı zamanda yaygın olarak kullanılan biçimlendirilmiş bir metindir. Kenar boşluklarını değiştirebilmenize rağmen, <blockquote> etiketleri, hem sol hem de sağ taraftaki girinti verir; bu, daha büyük bir metin parçasını çıkarma teklifi olarak kullanmak için idealdir.

Resimler[]

Ana makale: Temel resimler

Resim ekleme: Resim eklemek, bir noktayı genişletmek veya bir viki sayfasını güzelleştirmek için harika bir yoldur. Görüntü eklemede nasıl başarılı olunacağını öğrenmek size olağanüstü bir katkıda bulunacaktır. İlk olarak, resminizi üzerinde çalıştığınız vikiye yüklemeniz gerekir. Bunu yapmanın iki yolu vardır. Kenar çubuğundaki Dosyaları yönetme sayfasında açıklandığı gibi "Dosya yükle" bağlantısını kullanabilir veya MsUpload kullanarak üzerinde çalıştığınız sayfadan doğrudan yükleyebilirsiniz. Bu, Sayfa Vurgulama Ekleme makalesinde ayrıntılı olarak açıklanmaktadır. Uzun lafın kısası, istediğiniz dosyaya göz atmak ve seçmek için dosya ekle penceresini getirecek olan yeşil ok simgesini kullanmak isteyeceksiniz. Bundan sonra dosya yükle'yi tıklayın. Tercih ederseniz, dosyayı yükledikten sonra otomatik olarak ekleyebilirsiniz.

Örnek olarak Sayfa Ekleme'yi kullanmaya devam edelim. Sayfadaki ilk resim şu sözdizimine sahiptir: [[Dosya:addpage1.png|center|600px]]. Viki içindeki bir bağlantı olduğundan, bir çift parantez ([[]]) içine yerleştirilir. Öncelikle, "Dosya" ve ardından iki nokta üst üste işaretini kullanarak ad alanı dosyasını belirtmeniz gerekir. İki nokta üst üste işaretinden sonra, bu durumda addpage1.png olan dosya adınıza ihtiyacınız olacaktır. İki boru arasındaki "merkez" kelimesi görüntüyü merkezler. Burada, borularla ayrılmış diğer değiştirici seçenekleri de ekleyebilirsiniz. Burada gösterilen diğer değiştirici 600 pikseldir. Bir başka kullanışlı değiştirici "küçük resim"'dir. Son olarak, bir altyazı eklemeyi seçerseniz, bu son borudan sonra, çift parantezlerin kapanış kümesinden önce gelir. Resim eklerken ölçeklenebilir, ancak yukarı doğru değil. 8mb dosya boyutu sınırı vardır ve sınırlayıcı görüntü boyutu 5000 x 5000 pikseldir.

Videolar[]

Ana makale: Videolar

Videoları yerleştirme: MediaWiki varsayılan uzantısı EmbedVideo nedeniyle Gamepedia vikilerine video yerleştirmek mümkündür. Bu örnekte, Yardım Viki'sinin ön sayfasını ve "Nasıl Yapılır" bloğundaki videoyu kullanacağız. Düzenleme sayfasına bakarsanız, sözdiziminin şöyle göründüğünü fark edeceksiniz: {{#ev:youtube|EHYBCzXclFE|300}} - bunu yıkmak için önce, ayrıştırıcı işlevini #ev ("katıştırılmış video" anlamına gelir) ve daha sonra videonun geldiği hizmeti tanıtmak için iki nokta üst üste işareti ile çağırırsınız. Bu örnek YouTube'dan. Gömme için diğer popüler video servisleri de mevcuttur. Tam liste için uzantı sayfası konusuna bakın. Hizmet adını bir kanal (|) ve ardından videonun benzersiz tanımlayıcısı takip eder. Benzersiz tanımlayıcıyı bulmak için videonun sayfasına gidin (örneğimizde https://www.youtube.com/watch?v=EHYBCzXclFE) ve adres çubuğundaki URL'ye bakın. YouTube söz konusu olduğunda, "v" parametresinin değeri ("v=...") videonun tanımlayıcısıdır. Bunu borudan sonra ekleyin. Her şey iki küme ({{}}) ayraç arasına girer.

Advertisement