Gamepedia Yardım Viki
Advertisement

Muhtemelen resimler hakkındaki makalemizi okudunuz ve şimdi Viki sözdizimi ve bir makalenin içine nasıl resim yerleştirileceği hakkında çok şey biliyorsunuzdur. Muhtemelen, bir görüntü manipülasyon programını nasıl kullanacağınızı zaten biliyorsunuzdur - o zaman burada okumayı durdurabilirsiniz ve belki de diğer yardım viki makalelerimize göz atmak istersiniz:

Başlangıç  •  Sayfaları düzenleme  •  Bağlantılar
Görünüm özelleştirme  •  Düzenlenebilir ipuçları  •  Troller ve vandallarla uğraşma

Irfan View Hakkında[]

Irfan View, çok sayıda resim formatını destekleyen bir resim görüntüleyicidir. Ayrıca görüntüleri dönüştürebilir, optimize edebilir, tarayabilir, yazdırabilir, slayt gösterileri oluşturabilir, vb. Irfan View buraya alın!

Bir görüntüyü kırpma[]

Farenin sol düğmesine basın ve imleci kırpmak istediğiniz görüntü parçasının üzerine bir alan sürükleyin, sonra ctrl+y tuşlarına basın.

Toplu dönüştürme[]

1. Dosyalarınızla ne yapmak istediğinizle ilgilidir
2. İstediğiniz yeni biçim.
3. Yeniden adlandırma kuralı - 1'de seçildiyse.
4. Dosyalarınızın gideceği klasörünüz.
5. Kaynak klasörünüz.

Belirli ek ayarlamalar yapmak için gelişmiş seçeneği.

Irfan'ın toplu dönüşümünü kullanın. Menüye gidin, dosyaya basın ve pencereyi açmak için Toplu Dönüştürme/Yeniden Adlandırma'yı seçin veya B düğmesine basın. Mevcut kaynak klasörünüzün üzerine bir şekilde yazmamaya dikkat etmelisiniz, bu yüzden işlenmiş görüntüleriniz için yeni bir klasör oluşturmak iyi bir fikirdir. Bu klasör kaynak klasörde veya istediğiniz başka bir konumda olabilir.

  1. Size Toplu Dönüştürme seçeneği sunar - görüntüler seçeneklerinizde veya gelişmiş Toplu yeniden adlandırma altında ayarladığınız dönüşüme uğrayacaktır - seçildiyse, bir ad deseni ayarlayabilirsiniz 3. nokta ve Toplu Dönüştürme - sonuç dosyalarını yeniden adlandır altında, diğer iki seçeneğin her ikisini de yapar.
  2. Çıkış dosyası biçimi. Gelişmiş seçenekleri kullanmak istiyorsanız kutuyu işaretleyin. Bunu yaparsanız - "Gelişmiş"'i tıklayın ve "Çeşitli" ye bir göz atın ve istenmeyen seçeneklerin işaretini kaldırın. İstediğiniz diğer seçimleri yapın ve emin olduğunuzda "Tamam"'ı tıklayın.
  3. Toplu yeniden adlandırma veya Toplu Dönüştürme - sonuç dosyalarını yeniden adlandır seçeneğini seçtiyseniz, oradaki seçeneklere bir göz atmanız ve ayarlarınızı eklemeniz gerekir.
  4. Çıkış dizininiz. Geçerli klasörü seçin veya başka bir klasöre göz atın. Yeni bir klasör oluşturulması tavsiye edilir. Aşağıda: alt dizinleri ve önizlemeyi, toplu işlemi başlatma düğmesini ve tüm işlemi iptal etme düğmesini içerir.
  5. Görüntü kaynak klasörü. Aşağıda dosyanın adı ve dosya türü nedir. Tek dosyaları veya tüm klasörü kaldırabileceğiniz için tek dosyaları veya tüm klasörü ekleyebilirsiniz.
Batchrenamesettings.png

Diğer toplu dönüştürme araçları arasında SageThumbs ve XnConvert bulunur.

Başka bir formata dönüştürmek istediğiniz çok sayıda resminiz olduğunda, bu işlem elbette biraz zaman alabilir.

Gimp hakkında[]

Nesneleri/pencereleri istediğiniz gibi ve bunların yararlı olduğunu düşündüğünüz şekilde düzenleyebilirsiniz.

Viki makaleniz için sadece bir karakter, öğe veya nesneye odaklanmak gibi ekran görüntüleriniz için özel bir kullanım istiyorsanız, muhtemelen bir görüntü düzenleme programı oldukça kullanışlı bulabilirsiniz. Bu durumda, viki sayfanız için özel bir bilgi kutusu şablonuna ihtiyacınız olabilir, ancak önce iyi bir değere sahip muhtemelen en iyi görüntü işleme programına odaklanalım. Gimp adresini buradan alın!

Bazıları gerçekten Gimp sever, bazıları sevmez, ancak genel olarak, tüm pencereleriyle biraz garip bir görünüm aşıldığında, kullanıcı programı başlattıktan sonra böyle bir şeye sahip olmalıdır. vaka sürümü 2.6, mevcut en yeni ve kararlı sürüm 2.8):

NOT:
Prof hydra.svg Gimp için tüm belgeleri resmi web sitesinden indirebilir
veya sadece Gimp menüsündeki "YARDIM"'ı tıklayıp oradan yönlendirileceksiniz.

Nasıl yapılır[]

Bir karakteri arka plandan ayırma[]

Örnek resim.

Resminize alfa kanalı ekle

Çok şanslıysanız, renk seçim aracını veya sihirli değneği kullanabilir ve arka planı tek bir tıklama ile kaldırabilirsiniz. Aksi takdirde, işlem kement aracı veya silgi ile biraz daha sıkıcı olacaktır. Ayrıca, şeffaf bir arka plan elde etmek için katmanlara bir alfa kanalı uygulamanız gerektiğini unutmayın (sağ fare düğmesini kullanın ve istenen katmanı tıklayın, bir pencere açılacak - "Alfa Kanalı Ekle" seçin). Ayrıca Renkler > Alfa'ya Renk kullanmayı deneyebilirsiniz. Bu, monoton arka planlarla harika çalışıyor, ancak resmin diğer öğelerinde arka planın rengine sahipseniz, bu oldukça garip olabilir, bu yüzden maskeleri kullanmak ve görüntünün bu kısımlarını korumak isteyebilirsiniz.

Bu işlem muhtemelen bir oyunun tüm karakterleri için yapmak istediğiniz bir şey değildir, ancak bir görüntünün arka planı meşgul olduğunda veya bir karakterin öne çıkmasını istediğinizde yararlı olabilir. Ayrıca yeni bir arka plan oluşturabilirsiniz: Yeni bir arka plan oluştur.

"Kement" aracını (serbest seçim aracı) seçin, farenin sol düğmesine tıklayın, seçimin "yolunu" göreceksiniz. LMB kullanın ve seçiminizin başlangıç döngüsüne tıklayın, ardından seçimin kapalı olduğunu görmelisiniz. Ayrıca seçimi kapatmak için çift tıklayabilirsiniz.

Ayrıca "serbest" çizebilir ve seçiminizi yapabilir ve daha kesin bir seçim yapmak için aralarında durabilirsiniz. Gerekirse seçimi hareket ettirmek için Alt düğmesini basılı tutun. Seçim bir yerde biraz ters giderse, seçime bir şeyler eklemek için 'shift' tuşuna basın veya seçimden bir şey kaldırmak için kontrol düğmesine basın.

Ortaya çıkan seçimden memnun olduğunuzda ve karakteriniz yeterince özetlendiğinde, "sil" düğmesine bastığınızda karakteriniz kaybolacaktır. Ctrl+Z (geri al) seçim ile geri getirilmelidir (bu arada da kaydedilebilir). Menüden "Seç" e tıklayın ve ters çevir seçin veya Ctrl+I kısayolunu kullanın, sonra tekrar silin. Şimdi burada, sağda tutmak için gerçekten gerekli olmayan çok fazla boş alana sahip olacaksınız. Shift+C tuşlarını kullanın veya araç kutusundaki kırpma aracını tıklayın ve farenin sol düğmesine basın ve karakterinizin konumlandırılmasını istediğiniz boyutta bir alanı sürükleyin (daha sonra ayarlayabilirsiniz). Kesilen parçalar, son kırpılan parçadan daha koyu görünecektir. LMB'yi istediğiniz gibi açıp kapatabilir veya açabilirsiniz ve sonuçta iyi olduğunuzda çift tıklayın.

Çünkü görüntü şimdi oldukça geniş ve hiçbir şey sağ tarafta değil - hadi kırpalım. Araç kutusuna bakın ve kırp (veya bıçak) aracını seçin. LMB ve tutmak istediğiniz parçanın etrafına bir kutu çizin ve seçim sizi tatmin ettiğinde köşelerden birine LMB tıklayın. İşiniz bittiğinde kaydedin.

Ücretsiz seçim aracı

Seçimimiz ile İmajımız uygulandı.

Çok faydalı: Yakınlaştırma aracı!

Ayrı karakterimiz!

Kırpmaya hazır

Ve bitti!

Gradyan oluştur[]

Gradyan oluşturmak da çok kolaydır - hadi hazırladığımız görüntüyü alalım ve karıştırma aracını seçelim. Program, önceden yapılandırılmış birkaç degradeyi sunar ve ayrıca kendiniz de oluşturabilirsiniz. Listeden bir tane aldım.

Karışım aracı seçenekleri

Degrade listeniz - iyi eğlenceler!

Karıştırma aracının araç seçenekleri

"Yeni gradyan" seçin!

Sadece renklerini sürükleyip bırak!

Yeni bir arka plan!

Degrade oluşturmanın daha karmaşık bir yolu da vardır. Araç seçeneklerine gidin, bir degrade seçmenize izin veren kutuyu tıklayın ve sağ köşedeki degrade simgesini tıklayın. Bu başka bir kutu açar: Orada "yeni gradyan" yazan ikinci simgeyi seçin. Büyük bir siyah-beyaz gradyan ve altında "kollar" bulunan yeni bir pencere açılacaktır. Şimdi paletlerinizden veya arka ve ön plan renkleri arasından seçim yapın ve renkleri kollara/oklara sürükleyin ve renkleri biraz daha ayarlamak için hareket ettirin. Yeni degradeyi adlandırmayı ve kaydetmeyi unutmayın!

Henüz yapmadıysanız, yeni bir katman hazırlayın: Açık katmanlar yoksa, menü -> pencereler -> yerleştirilebilir iletişim kutularına gidin veya CTRL+L kullanın. Pencerenin solundaki kağıt simgesine tıklayın. Başka bir pencere açılır, katman dolgu türü olarak "saydamlık" seçin. Tamam'ı tıkladığınızda yeni katman önceki katmanınızın üzerinde görünmelidir. Sadece oklarla veya LMB ile aşağı hareket ettirin. Ardından, bu katmanın içindeki karıştırma aracını kullanın ve yukarıdan aşağıya sürükleyin. Sonucunuz sağdaki resim gibi görünmelidir.

Görüntüyü yeniden boyutlandır[]

GIMP scale image tool.png
  • Görüntü menüsünü açın ve "Görüntüyü Ölçeklendir..." seçin
  • Görüntüyü Ölçekle araç kutusu açıldığında, yüksekliği veya genişliği seçmeniz ve istediğiniz değere değiştirmeniz yeterlidir. Varsayılan olarak, iki değer bağlanır ve ikincisi seçtiğiniz boyuta göre otomatik olarak ayarlanır.
  • Diğer seçenekler isteğe bağlıdır.
  • Görüntü yeniden boyutlandırıldıktan sonra, Dosya/Farklı Dışa Aktar... seçin ve en iyi çalışan formatı seçin. Görüntünün saydam alanı yoksa, *.jpg daha az yer kaplayan bir biçimdir. Görüntünün saydam bölümleri varsa *.png öğesini seçin

Görüntünün bir bölümünü saydam olarak sil[]

Aşağıdaki ipuçları GIMP kullanımına dayanmaktadır.

Bazen bir görüntünün etrafındaki arka plana sorunsuzca karışması gerekir. Bunu yapmanın en kolay yolu, görüntünün kenarlarının saydamlaştırılmasıdır. Bunu yapmak için (GIMP'de!) Şu adımları izleyin:

  1. Söz konusu resmi yükleyin
  2. Ctrl-L tuşlarına basın (veya katmanlar araç kutusunu başka şekilde açın)
  3. Etkin katmana (geçerli resminize) sağ tıklayın ve Katman Maskesi Ekle ... seçin.
  4. Araç kutunuzdan "Karıştırma aracını" seçin (genellikle "Kova dolgusu" aracının hemen sağında)
  5. Ön plan rengini siyah (# 000000 veya rgba (0, 0, 0, 1)) ve arka plan rengini beyaz ((#ffffff veya rgba (255, 255, 255, 1)) olarak ayarlayın
  6. Saydam olması gereken kenardan başlayarak, imlecinizi görüntünün görünmesi gereken bölümüne (dış kenardan içe doğru) sürükleyin
  7. Etkin katmana tekrar sağ tıklayın ve Katman Maskesini Uygula seçin.
  8. Görünür katmanları birleştir (Görüntü menüsünün altında)
  9. Diğer kenarlar için son 2 adımı (gerekirse) tekrarlayın
  10. Saydamlığı koruyan bir format kullanarak görüntünüzü istediğiniz dosya adına aktarın (*.png gibi)

Viki arka plan görüntüleri için, genellikle sağ, sol ve alt kenarların saydamlığa getirilmesi önerilir (yine de, istenirse veya gerekirse, üst kısmı da hafifletmek iyidir).

Advertisement