Gamepedia Yardım Viki
Advertisement

MobileFrontend uzantısının uygulanmasıyla vikiler, MediaWiki:Mobile.css konumunda bulunan mobil cihazlarda MediaWiki:Mobile.js kullanılır.

Mobil stil ile ilgili konular[]

Mobil bir ortam için tasarım, genel olarak birkaç özel hususla birlikte gelir:

  • Ekran boyutu: Genel olarak konuşursak hiç kimse mobil görünümü 1024x768 pikselden daha yüksek bir çözünürlükte görüntülemeyecektir, bu nedenle öğelerin hem küçük ekrana sığacak hem de okunaklı kalacak şekilde uygun şekilde boyutlandırılması gerekir. Tarayıcınızdaki geliştirici araçlarındaki duyarlı tasarım modu farklı cihaz boyutlarını simüle etmek için kullanılabilir (Firefox, Chrome kılavuzu).
  • Veri sınırları: Herkesin mobil cihazlarında sınırsız veri veya WiFi'ye tutarlı erişimi yoktur, bu nedenle mobil kaplamanın stilinde kullanılan görüntü ve dosyalar küçük tutulmalıdır. Genel olarak, JPG dosyaları daha küçük dosya boyutlarına neden olur ve bu nedenle PNG dosyaları yerine mobil kaplamalarda kullanılmalıdır.

Ek olarak, mobil ön uçtaki wiki'ler için stil ek bazı hususlarla birlikte gelir:

  • Mobil dış görünüm, masaüstü dış görünümünden herhangi bir stil kullanmaz ve bu nedenle tamamen ayrı olarak biçimlendirilmelidir. Masaüstü dış görünümüne uygulanan tüm özel stiller, mobil dış görünüm için de mobil dış yüzeye uygulanmalıdır.
  • viki simgesi, gezinti kutuları ve kenar çubuğu dahil olmak üzere masaüstü görünümündeki bazı öğeler varsayılan olarak mobil görünümde gizlidir.

Örnekler[]

Örnek CSS[]

Açık ve koyu renkli mobil temalar için örnek CSS dosyaları Gamepedia varsayılan yüklemesinde bulunabilir:

Karanlık mobil görünümler için küçük araçları kullanma[]

Varsayılan mobil kaplama, vikinin varsayılan kaplama olarak Hydra veya Hydra Dark kullanıp kullanmadığına bakılmaksızın açık temalı bir kaplamadır. MobileFrontend'i koyu bir görünümle yeniden biçimlendirmek mümkündür, ancak bunun bir sonucu, MobileFrontend uzantısının mobil CSS'yi her sayfa yüklemesinde JavaScript aracılığıyla yüklemesidir - yani CSS önbelleğe alınmayacak ve tasarımdaki büyük değişiklikler varsayılan stildeki sayfanın "özellikle" açıktan koyu temalara geçişi sırasında istenmeyen bir efekt yerine "açılır". Varsayılan mobil ön uç kaplaması açık temalı olduğundan, JavaScript'in koyu temayı tamamen başlatmadan ve yüklemeden önce varsayılan açık renklerin gösterileceği kısa bir an olacaktır.

Bunun bir çözümü, karanlık bir mobil tema oluşturmak için Gadgets uzantısını kullanmaktır. Küçük araçlar CSS dosyaları ResourceLoader aracılığıyla yüklendiğinden, CSS'nin geri kalanıyla birlikte yüklenecek ve uygun şekilde önbelleğe alınacaktır. Bunun bir uyarısı, masaüstüne özgü temayı hedeflemek için ResourceLoader parametreleri olarak ResourceLoader parametreleri olarak etkilemekten kaçınmak için, mobil cihazlara özel bir gadget'ta kullanılan tüm seçicileri .skin-minerva kullanım türü şu anda hatalıdır ve mobil cihazlara hedeflenen stiller hem mobil hem de masaüstü kaplamalarına uygulanır.

Sorun giderme[]

Stiller, MobileFrontend varsayılanları tarafından geçersiz kılınır[]

MobileFrontend, varsayılan stillerinde aşırı derecede belirli bazı CSS seçicileri kullanır ve bu da bazı stillerin varsayılan olarak geçersiz kılınmasına neden olur. Bu genellikle geçersiz kılınan stilin seçicisine .skin-minerva eklenerek çözülebilir.

Mobil görünüm hiç yüklenmiyor[]

Advertisement