Gamepedia Yardım Viki

Gamepedia 10 Aralık 2019 Salı günü 13: 00'da (UTC -6) başlayarak MediaWiki sürüm 1.33 e yükseltilecek. Her vikiyi yükseltirken, salt wiki başına bir saat sürecek olan salt okunur zamanımız olacak. 2 Aralık 2019 Pazartesi tarihinden itibaren arka planda aktör tablosu geçişi 'ne başlayacağız. Veritabanı yükü nedeniyle sayfa kaydetme işlemlerinin biraz daha uzun sürmesine neden olsa da, bunun kullanıcılar üzerinde herhangi bir etkisi olmamalıdır. Bu taşıma işlemlerini yükseltme işleminden önce yapmak, yükseltme işlemi sırasında gereken salt okunur zamanı önemli ölçüde azaltmamızı sağlayacaktır.

MediaWiki sürüm notları[]

Yeni özelliklerin, hata düzeltmelerinin ve MediaWiki sürüm 1.33 ile ilgili diğer bilgilerin tam listesi için lütfen MediaWiki ile ilgili belgelere bakın. MediaWiki sürümü 1.32 bu yükseltmede yer alan bir ara sürümdür.

Important changes[]

  • Özel:BotPasswords ziyaret etmek artık yeniden kimlik doğrulaması gerektiriyor.
  • Özel:SonDeğişiklikler yeni bir JavaScript arayüzü kullanıyor.
  • Özel:Tercihler'deki stil, daha yeni stil standardını kullanacak şekilde güncellendi. Vikilerin CSS'lerini güncellemeleri gerekebilir.
  • Kategoriler artık kategorinin sayfasına yeni davranış işareti __EXPECTUNUSEDCATEGORY__ eklenerek Özel:KullanılmayanKategoriler'den gizlenebilir.
  • Engel özelliği, IP'lerin ve hesapların belirli sayfaları veya ad alanlarını düzenlemesinin kısıtlanabileceği yeni bir "kısmi engeller" özelliği kazanıyor. Bu, küresel engellerle çalışmaz.
  • ElasticSearch 6.5.4 sürümüne yükseltiliyor.

SSS[]

Neden 1.33'e yükseltilmeli?[]

Gamepedia, topluluklarımıza hem editörler hem de wiki okuyucuları olarak mümkün olan en iyi wiki deneyimini sunmayı taahhüt eder. Bu yükseltme, MediaWiki çekirdeğindeki yeni özelliklere erişme, popüler uzantılarda güncelleme sağlama ve sitemizin ve kullanıcıların güvenliğini sürekli olarak koruma gibi birçok şey yapmamıza olanak tanır. Güncellemenin sorunsuz bir şekilde devam edeceği ve her vikinin salt okunur modun kısa bir süre sonra çalışmaya başlayacağı beklentimizdir. Bu yıkıcı güncelleme döneminde gösterdiğiniz sabır için teşekkür ederiz.

x ile ilgili bir sorun buldum, nasıl rapor edebilirim?[]

Mümkün olduğu kadar çok bilgi toplayın ve tartışma sayfasında bildirin. GitLab hesabı olan ve bunu yapmak isteyenler için, uygun proje altında bir bilet oluşturulabilir.

Arama neden vikimde çalışmıyor?[]

MediaWiki yükseltmesi sırasında arama motorumuzu Elasticsearch 6'ya da yükselteceğiz. Bu, MediaWiki yükseltmesinden sonra her vikinin yeniden dizine eklenmesini gerektirecek ve bu işlem tamamlanıncaya kadar arama sorunlarına neden olacaktır.

Vikimin yükseltilip yükseltilmediğini nasıl bilebilirim?[]

Vikinizin yükseltilip yükseltilmediğini görmek için vikinizdeki Özel:Sürüm sayfasını ziyaret edin. "Yüklü yazılım" başlığı altında, MediaWiki'nin yanında 1.33.1 gösterilir.

Eski Son Değişiklikler filtresini nasıl geri alabilirim?[]

Eski arayüzü kullanmak için Son Değişiklikler tercihlerine gidin ve genel bir tercih olan JavaScript olmayan arayüzü kullan seçeneğini etkinleştirin.

Bot şifrem neden çalışmıyor?[]

Sayfaları MediaWiki ad alanına kaydetmeye çalışıyorsanız, Site genelinde ve kullanıcı CSS/JS iznini özellikle izin vermeniz gerekir. Önceden varolan hiçbir bot şifresi, 1.33'te tanıtıldığı gibi bu hakka sahip olmayacaktır.

Ayrıca bakınız[]