Gamepedia Yardım Viki
Advertisement

Gamepedia 14 Kasım 2018 Çarşamba günü MediaWiki sürüm 1.31 sürümüne yükseltildi.

MediaWiki sürüm notları[]

Yeni özelliklerin, hata düzeltmelerinin ve MediaWiki sürüm 1.31 ile ilgili diğer bilgilerin tam listesi için lütfen MediaWiki üzerindeki belgelere bakın. MediaWiki sürümü 1.30 bu yükseltmede yer alan bir ara sürümdür.

SSS[]

Neden 1.31'e yükseltilmeli?[]

Gamepedia, topluluklarımıza hem editörler hem de wiki okuyucuları olarak mümkün olan en iyi wiki deneyimini sunmayı taahhüt eder. Bu yükseltme, MediaWiki çekirdeğindeki yeni özelliklere erişme, popüler uzantılarda güncelleme sağlama ve sitemizin ve kullanıcıların güvenliğini sürekli olarak koruma gibi birçok şey yapmamıza olanak tanır. Güncellemenin sorunsuz bir şekilde devam edeceği ve wikilerin bakımın başlamasından sonraki birkaç saat içinde çalışması bekleniyor. Bu yıkıcı güncelleme döneminde gösterdiğiniz sabır için teşekkür ederiz.

Wiki düzenleyicisindeki Wiki metin/Önizleme/Değişiklikler sekmelerine ne oldu?[]

Bunlar Wikimedia tarafından kaldırıldı: Bu özellikler, Kullanılabilirlik Girişimi'ndeki fikirlerdi, ancak Wikimedia wikilerinde dağıtılacakları seviyeye kadar hiç bitmedi ve yıllardır "kaldırılacak" olarak işaretlenmedi. Şimdi bu söz üzerinde hareket etme zamanı[1] *Bunun yerine, Değişiklikleri Kaydet'in altında bulunan Önizlemeyi Göster ve Değişiklikleri Göster düğmeleri kullanılabilir. Sekmelerin kaldırılmasına yardımcı olmak için Klavye kısayolları da kullanılabilir.

Ancak sekmeleri gerçekten istiyorsanız ve wiki'nizde gadget'lar etkinse, davranışı en çok taklit eden PreviewTab gadgetı kullanabilirsiniz. Bunun nasıl yapılacağı hakkında daha fazla bilgi için Gadget belgeleri bölümüne bakın.

CSS/şablonum/diğerim neden eskisi gibi görünmüyor?[]

Her MediaWiki yükseltmesinde olduğu gibi, CSS seçicileri de değişme eğilimindedir. Bilinen sorunlar ve düzeltmeler için MediaWiki 1.31 güncellemesi/CSS değişiklikleri bölümüne bakın.

Ayrıca, HTML 4 tabanlı Tidy kitaplığının yerini, uygun olmayan wiki metnini modern ve standartlara uygun bir şekilde temizlemek için RemexHtml adlı salt PHP HTML 5 ayrıştırıcısı almıştır. İçeriğiniz devam etmeyen düzenli düzeltmelerden bazılarına dayanıyorsa düzeltilmesi gerekir. Daha fazla bilgi için SSS konusuna bakın.

x ile ilgili bir sorun buldum, nasıl rapor edebilirim?[]

Mümkün olduğu kadar çok bilgi toplayın ve tartışma sayfasında rapor edin.

Ayrıca bakınız[]

Referanslar[]

Advertisement