Gamepedia Yardım Viki
Advertisement

Kaynakça veya dipnotlar bir makalede kaynak belirtmek, teğetsel bilgi ve yorum sağlamak veya başka açıklayıcı bilgiler sağlamak için kullanılabilir. Cite uzantısına güvenirler ve makalenin altında otomatik olarak bir dipnot listesi oluştururlar.

Genel bakış[]

HTML etiketleriyle (aşağıya bakın) veya Görsel Düzenleyici'de Kaynak Ekle seçilerek bir kaynak oluşturulur. Bu iki etiket arasına yerleştirilen veya Görsel Düzenleyici alanına girilen metinler makalenin altında veya makalede <references/> öğesinin yer aldığı yerde görüntülenir. Genellikle referans tablosunu makalenin altına, belirli bir başlığın altına yerleştirmeniz önerilir.

Yerleştirildikten sonra kaynak, köşeli parantez içine alınmış, sayfayı otomatik olarak kaynağa kaydırıp tıklandığında vurgulayan bir üst simge bağlantısı oluşturur:[1]

References are dynamically generated and automatically numbered by the software according to the order they appear in the article.

Kullanım[]

Biçimlendirme[]

Bir kaynağı biçimlendirmek söz konusu olduğunda belirlenmiş kurallar yoktur ve her viki kendi standart biçimlendirmesini oluşturabilir. Biçimlendirme wiki'ler arasında büyük farklılıklar gösterebilir ve herhangi bir şey olabilir: Vikide kaynağı içeren başka bir makaleye bağlantı (burada), doğrudan alıntı (buraya bakın) veya bir metin bloğu.

Resimleri kaynakçası yerleştirmekten kaçınmak genellikle iyi bir fikirdir, çünkü bunlar nadiren doğru bir şekilde görüntülenir ve diğer kaynakçanın okunamaz hale gelmesine neden olur.

Kod[]

Cite uzantısı dipnot sistemi için yazılım uzantısıdır. Kaynakçası tanımlamak ve göstermek için iki HTML stili etiket kullanılır.

<ref>

Tek kullanımlık dipnotlar, içeriğin <ref>...</ref> içine alınmasıyla tanımlanır:

<ref>içerik</ref>

Birden çok kez kullanılan dipnot bir adla tanımlanabilir:

<ref name="örnek">içerik</ref>

Adlandırılmış bir dipnotu çağırmak için:

<ref name="örnek" />

Dipnotlar gruplar halinde tanımlanabilir:

<ref group="örnek">içerik</ref>

Adlar ve gruplar sayısal bir tamsayı olmayabilir. Ad boşluk, noktalama işareti veya başka bir işaret içermediği sürece tırnak işaretleri isteğe bağlıdır. Adların basit tutulması ve ASCII karakter kümesiyle sınırlandırılması önerilir.

<references />

Referans listesini görüntülemek için, tüm <ref>...</ref> etiketlerinden sonra şunları ekleyin:

<references />

Bir grupta tanımlanan dipnotları görüntülemek için:

<references group="foo" />

Hata mesajları[]

Cite uzantısı hataları algılama yeteneğine sahiptir. Bu bölüm hata mesajlarını belgelemekte ve sorunun ve çözümlerin anlaşılmasını sağlamaktadır.

Mesajlar kalın kırmızı olarak görünecektir.

Mesaj Sorun Çözüm
Maddenin metnindeki mesajlar
Geçersiz <ref> etiketi;

isimsiz reflerin içeriği olmalı

<ref>...</ref> etiketleri arasında içerik yok. <ref> etiketleri arasına içerik koyun (<ref>içerik</ref>) veya (makalenin başka bir yerinde tanımlanan adlandırılmış bir kaynağı yeniden kullanıyorsanız) tek bir <ref name="kaynak_adı" /> etiketi kullanın.
Geçersiz <ref> etiketi;

içeriksiz reflerin bir ismi olmalı

Adlandırılmış bir kaynağın hatalı biçimlendirilmiş adı var. Bu, aşağıdaki işaretleme veya benzer bir şey kullanılarak üretilir: <ref />,bu da yazılım için bir anlam ifade etmiyor. Bu hatayı düzeltmek için tam kaynak oluşturun (<ref>içerik</ref>) veya etikete bir ad verin (<ref name="kaynak_adı" />).
Geçersiz <ref> etiketi;

geçersiz isimler, ör. çok fazla

Adlandırılmış <ref> etiketinde çok fazla parametre var Yalnızca iki parametre belirtebilirsiniz, name= ve group=. Örneğin, kaynağı <ref style="color:red;">içerik</ref> ile biçimlendiremezsiniz veya bir kimlik verin.
Geçersiz <ref> etiketi;

isim basit bir tamsayı olamaz. Tanımlayıcı bir başlık kullanın

Kaynağın adı saf bir sayıdır. Bu seçeneğe izin verilmemesi, adsız kaynakçaya otomatik olarak ad olarak numaralar atandığı için adlandırma çakışmalarını önlemeyi amaçlamaktadır. En az bir harf içerecek şekilde başvuruyu yeniden adlandırın (ör. <ref name="123" /> yerine <ref name="örnek" />). Zaten anlamlı isimlere kaynakça vermek iyi bir uygulamadır. Adı değiştirirken bu referansa referans veren etiketleri tümünü güncellediğinizden emin olun!
<ref> etiketi için </ref> kapanışı eksik Kapatma </ref> üzerinde bir kaynak eksik. Kapalı bir etiket çifti kullandığınızdan emin olun (<ref>içerik</ref>), veya sonunda tek bir etiket olarak işaretlemek için eğik çizgi bulunan tek bir etiket (<ref />)
Makalenin sonundaki mesajlar
Geçersiz <ref> etiketi;

$1 isimli refler için metin temin edilmemiş

"örnek" adında tek bir ref etiketi (<ref name="örnek" />) çağrıldı, ancak "örnek" adında tam bir referans yok (<ref name="foo">içerik</ref>) kaynak metninin alınacağı yer. Kaynak adını yanlış yazmış olabilirsiniz veya aynı görünen ancak aslında farklı olan özel karakterler kullanmış olabilirsiniz. Örneğin, <ref name="foo-bar">içerik</ref> ve <ref name="foo–bar" /> aynısı değildir: biri tire işareti, diğeri ise ndash kullanır. Bu tür bir hatayı önlemek için, standart klavyede bulunan karakterlere bağlı kalmaya çalışın. Alternatif olarak, tam referans diğer içerikli makaleden kaldırılmış olabilir. Bu durumda, kaynak metni sayfa geçmişinde kullanılabilir ve tek <ref /> etiketini tam referansa dönüştürebilirsiniz.
MediaWiki:Cite error references invalid input <references /> etiketi yanlış biçimlendirilmiş. <references /> etiketinin düzgün bir şekilde oluşturulduğundan emin olmanız gerekir.
Geçersiz <references> etiketi;

parametrelere izin verilmiyor. <references /> kullanın

style= veya id= gibi parametreler <references /> etiketine geçirildi.
Geçersiz <references> etiketi;

"group" parametresine yalnızca izin verilir. <references /> veya <references group="..." /> kullanın

<references /> etiketi yanlış biçimlendirilmiş.
Kaynak hatası: <ref> etiketi mevcut, ancak <references /> etiketi bulunamadı <references /> etiketi maddenin sonuna eklenmedi. Add the <references /> etiketini makalenin altına, son |ref= etiketi kümesinin altına ekleyin.
<references /> üzerinden hemen önce <ref> etiketinin kapanış </ref> yoktur. <ref> etiketini yukarıya açıklandığı gibi düzeltin
<references />'den sonra <ref>...</ref> etiketleri var. <references /> etiketini son kaynağın altına taşıyın.
Özel geribağlantı etiketleri kalmadı.

[[MediaWiki:Cite references link many format backlink labels]] mesajında daha fazla tanımlayın.

Adlandırılmış bir kaynak 702 kereden fazla kullanıldı, böylece mevcut etiketlerin listesi tükendi ("a", "b"... "aa", "ab"... "zy", "zz"). Muhtemelen bir kaynağı bu kadar çok defa alıntılamak gerekli olmamalıdır. Bazı alıntıların birleştirilip birleştirilemeyeceğini veya kaldırılıp kaldırılamayacağını düşünün veya MediaWiki:Cite references link many format backlink labels (belki "aaa", "aab", vb.).
"$1" adlı bir grup için <ref> etiketleri var, ancak karşılık gelen <references group="$1"/> etiketi bulunamadı Grup parametresi bir kaynakta kullanıldı, ancak karşılık gelen <references /> bir grup parametresine dahil edilmedi Sayfada uygun |group= parametre ayarlı bir <references />.
<references /> hemen önce yapılan kaynakçası kapanış </ref> yoktur. Yukarıda açıklandığı gibi normal <references /> etiketleri için olduğu gibi düzeltin.
<references /> sonra bir grup kullanan <ref>...</ref> etiketleri vardır.after.
Diğer mesajlar
İç hata;

geçersiz $str ve /veya $key. Bu asla gerçekleşmemelidir.

Dahili yazılım hatası. Bu mesajlar asla oluşmamalıdır. Bunları makalelerde görürseniz, lütfen MediaWiki geliştiricileriyle iletişim kurun, durumu düzeltebilecek.
İç hata;

geçersiz yığın anahtarı. Bu asla gerçekleşmemelidir.

Teknik bilgi[]

Dahili mesajlar Cite.php uzantısı tarafından oluşturulur ve bir MediaWiki mesajı olarak gösterilir. Yüklü Cite.php sürümü için Özel:Sürüm öğesinin Ayrıştırıcı kancaları bölümüne bakın. Bu iletiler MediaWiki ad alanındadır ve yalnızca yöneticiler tarafından değiştirilebilir.

Cite.php iç mesajı MediaWiki mesajı
Cite error Kaynak hatası: $1
Cite error key str invalid İç hata;

Cite error ref no input Geçersiz <ref> etiketi;

isimsiz reflerin içeriği olmalı

Cite error ref no key Geçersiz <ref> etiketi;

içeriksiz reflerin bir ismi olmalı

Cite error ref numeric key Geçersiz <ref> etiketi;

Cite error ref too many keys Geçersiz <ref> etiketi;

geçersiz isimler, ör. çok fazla

Cite error references invalid parameters Geçersiz <references> etiketi;

Cite error references invalid parameters group Geçersiz <references> etiketi;

Cite error references no backlink label Özel geribağlantı etiketleri kalmadı.

Cite references link many format backlink labels Bu, kaynak listesinde kullanılan arka bağlantı etiketlerinin bir listesidir, şu anda a'dan zz'ye
Cite error references no text Geçersiz <ref> etiketi;

Cite error included ref <ref> etiketi için </ref> kapanışı eksik
Cite error stack invalid input İç hata;

Cite error refs without references İç hata;

Cite error group refs without references "$1" adlı bir grup için <ref> etiketleri var, ancak karşılık gelen <references group="$1"/> etiketi bulunamadı

Kaynak tablo örneği[]

Aşağıdaki tablo <references/> kullanılarak görüntülenir.

  1. Bu bir test kaynağıdır. Makalede atıfta bulunulan noktaya dönmek için bu satırın yanındaki bağlantıyı tıklayın.
Advertisement