Gamepedia Yardım Viki
Advertisement

Lütfen bunun, burada bulunabilecek resmi maddenin bir arşivi olduğunu unutmayın.

Viki ile İlgili Önemli Noktalara Yardım Edin: Harika Bir Kılavuz veya Eğitim Nasıl Oluşturulur[]

Herkese merhaba! Bazılarınız Yardım Viki'mizi biliyor olabilir ve hatta bazen tavsiye almak için ona başvurmuş bile olabilirsiniz. Yardım Viki'sine göz atmadıysanız, bunun size en sevdiğiniz vikiler için mümkün olan en iyi katkıda bulunma gücünü verecek, yardımcı eğitimlerle dolu harika bir kaynak olduğunu bilin.

Yardım Viki'yi sonuna kadar kullanmayı daha da genişletmek için, sunduğu tüm parçaları içeren Yardım Viki'nin farklı bölümlerini vurgulayan yeni bir seri oluşturduk. Ancak, Yardım Viki'sini çok derinlemesine incelemeden önce, onu bu kadar harika yapan şeyin altını çiziyoruz: harika eğitimler. Vikide Öne Çıkanlar Yardım'ın ilk bölümümüz, yalnızca topluluk üyelerinizin aradığı yardıma dönüşebilecek inanılmaz öğreticiler oluşturmak için bir nasıl yapılır kılavuzu niteliğindedir!

Adım 1: Araştırmanızı Yapın[]

Bir kılavuz yazmaya başlamadan önce, birkaç şeye baktığınızdan ve birkaç soruyu kendi kendinize yanıtlayabildiğinizden emin olmak için araştırmayı yaptığınızdan emin olun. Yaratmak istediğiniz şeye ihtiyaç var mı? Mevcut olana benzer bir şey yaratmayı hedefleseniz bile, bunda daha iyi bir iş çıkarır mıydınız? Paylaşmak istediğiniz bilgiler konusunda uzman mısınız? Unutmayın, bir şeyin nasıl çalışması gerektiğini anlamak bir şeydir, ancak her nüansını gerçekten bilmek ve bunu başkalarıyla paylaşabilmek tamamen farklı bir hikaye!

Aklınızda bir müthiş kılavuzu için bir fikriniz olduğunda, paylaştığınız bilgileri gerçekten bilmeniz ve bunda herhangi bir boşluk varsa kesinlikle önemlidir bilgi, zaten bu boşlukları nasıl dolduracağınızı araştırmakla meşgulsünüz. Harika eğitici yazarlar, paylaştıkları bilgilerde kısmen uzmandırlar ve bu bilgiyi mümkün olan en iyi şekilde paylaşmaktan gurur ve zevk alan küratörlerden ayrılırlar.

Araştırma ayrıca diğer kılavuzlara ve eğitimlere bakmayı ve yazarların neyi doğru yaptığını görmeyi de içerir. Hakkında yazmayacağınız bir konu için kılavuzlara baksanız bile, ilham almak ve neyin işe yaradığına dair fikir edinmek için harika yerlerdir. Birkaç harika eğitimcinin parçalarından yararlanmak, karşılığında başkalarına da ilham verebilecek yeni bir bütün kılavuza yol açabilir.

2. Adım: Hedef Kitlenizi Tanıyın[]

Bu tavsiye yeterince basit görünüyor, ancak çoğu zaman göz ardı ediliyor. Ne yapıyor olursanız olun, hedef kitlenizi tanımak, böylece o kitleye ne yaptığınızı, paylaşmak istediğiniz bilgilerin en iyi şekilde alınmasını sağlayacak şekilde uyarlayabilirsiniz. World of Warcraft gibi bir oyunun sahip olduğu popülerlik ne olursa olsun, Titanfall gibi bir oyun için bir kılavuz yazarken, Rattlegore'u alt etmek için gereken stratejilere benzetmeler yapmak olmayabilir. kılavuzlarınızı okumak istediğiniz kişiler tarafından anlaşılır. Yeni başlayanlar için kılavuzlar ve öğreticiler oluştururken, bu özellikle doğrudur!

Yeni başlayanlar kılavuzları, bir eğitim yazarı olarak başlamak için harika bir yerdir. Belki de son zamanlarda WildStar ön sipariş beta hafta sonlarını o kadar çok seviyorsunuz ki sürgünlerin görev sıralarına başladığını o kadar iyi biliyorsunuz ki, NPC'nin 10. seviye boyunca söylediği her kelimeyi denemeden bile konuşabilirsiniz. Yalnızca oyunun bu bölümünü çok iyi bilmiyorsunuz, aynı zamanda hikayenin tadını çıkarırken görevleri zamanında atmanın en verimli yolunu buldunuz. Dinleyicilerinize, en azından lolipopları yalamak ve ağaçların arasından atlamak için Hijunga Köyü'nü neden atlayamadıklarını anlatın. Haritalar ve resimlerle birlikte bu noktaları konuşarak bir yazı oluşturmak, en yeni Mordresh kardeşlerinizin sahip olduğunuz keyfi bulmasına yardımcı olacaktır!

Burada akılda tutulması gereken önemli bir şey de dildir. Keçi Simülatöründe Kara Keçi Kartı hakkında yazarken Rattlegore taktiklerini tartışmak istemeyeceğiniz gibi, dinleyicilere uygun bir dil kullanmak, yazdıklarınızı büyük ölçüde geliştirebilir. Oyun eğitimleri için süper teknik alanlara girmenize gerek yoktur. Keçi Simülatörü bir fizik motoruna sahipken, eğiticinize de gerçek fiziğe girmek, olası mizah nedenleri dışında gereksiz olacaktır!

3. Adım: Hangi Bilgileri İletmek İstiyorsunuz?[]

Artık ana konunuzun ne olduğunu ve kiminle konuşmak istediğinizi bildiğinize göre, bir sonraki adımınız tam olarak ne söylemek istediğinizi bulmaktır. Yani belki de Rattlegore hakkında gerçekten konuşmak istiyorsunuz çünkü Scholomance'ye asla doyamayacaksınız. Orada yaşadınız, bölgeyi ve olabilecek her olası karşılaşmayı biliyorsunuz. Yalnızca o kemik yığınına bayılıyorsunuz ve Rattlegore hakkında bilinmesi gereken her şeyi dünyaya bildirmek istiyorsunuz.

Scholomance'ın normal mi yoksa Destansı versiyonuna mı odaklanacağınıza muhtemelen karar vermek isteyeceksiniz. Rattlegore'un spesiyallerini, nelerden kaçınmanız gerektiğini ve hangi ganimetlerin elde edilebileceğini ekleyin ve harika bir öğretici oluşturma yolundasınız! Dövüş sırasında Rattlegore ekran görüntülerini ve aksiyon çekimlerini ekleyerek daha da iyi hale getirebilirsiniz. Savaş sırasında sahip olabileceğiniz herhangi bir video, tam olarak istediğiniz bilgileri en kısa şekilde iletmenizi sağlamak için de eklenebilir.

4. Adım: Malzemenizi Düzenleyin[]

Bilgilerinizi nasıl gösterdiğiniz, ne söylemeniz gerektiği kadar önemlidir. Şöyle düşünün: Pişirirken belirli bir sırada izlenmesi gereken çok kesin adımlar vardır. Aksi takdirde, yapmak istediğiniz ekmek ya kömürleşmiş kütük ya da yapışkan madde yığını olabilir. Goo lezzetli olabilir, ancak muhtemelen ilk başta yaptığınızı düşündüğünüz ekmek kadar lezzetli olmayabilir.

Bu, özellikle yeni başlayanlar ile bir kılavuz yazıyorsanız geçerlidir. Yeni oyuncular büyük olasılıkla bahsettiğiniz oyun hakkında temel bir anlayışa sahip olacaklardır çünkü onlar türün hayranlarıdır, aynı zamanda yazdığınız öğreticinin yalnızca türe yeni değil, muhtemelen yeni biri tarafından okunması ihtimali de vardır. tamamen oyun oynamaya! Bir hayal edin, kılavuzunuzu birisine bir oyuna, türe ve hatta bir bütün olarak oyun oynamaya aşık olması için ilham verebilir. Neredeyse konuşacağınız her şeyin bir başlangıcı, ortası ve sonu olacaktır. Öğreticiler için bu, daha sonra bir taslağa dönüştürebileceğiniz iyi bir iskelettir.

Örneğin bu maddeyi ele alalım. Yardım Viki'ye aşina olduğunuzu ve harika bir katılımcı olmanıza nasıl yardımcı olabileceğini görmenizi kesinlikle umuyoruz, ancak henüz şansınız olduğunu varsayamayız. O zaman bile, Yardım Viki eğitimlerle oluşturulmuş olsa da, size öğreticilerin kendileri hakkında bilgi verecek bir öğretici gerçekten yoktur. Bu madde, bir kavrama dönüşen, ardından bir konuşma haline gelen bir düşünce ve daha sonra bir taslak olarak başladı. Kelimeler yerine oturmaya başlar ve materyalin ana hatlarını iyi bir çalışma düzenine dönüştürdükçe tam paragraflara dönüşür. İşte buradayız, birlikte kick ass öğreticilerinin nasıl oluşturulacağı üzerinde çalışıyoruz!

Sonuç Olarak[]

Yeni bir kılavuz yazarken, sırayla başkalarına yardım edebilmeniz için harika bir kılavuz oluşturmanıza yardımcı olabilecek dört küçük adım vardır. Araştırmanızı yapın, hedef kitlenizi tanıyın, hangi bilgileri iletmek istediğinizi bilin ve doğru yönde başlamak için materyalinizi organize edin. Sıkışırsanız, diğer topluluk üyelerinin Gamepedia boyunca yazdığı harika öğreticilerden ilham alın!

Viki editörleri olarak sizi güçlendirmek istiyoruz, bu nedenle ihtiyacınız olan araçlara sahip olduğunuzdan emin olmak istiyoruz. Bu, tam da bunu yapmaya devam etmeyi amaçlayan yeni bir dizinin başlangıcı! Viki editörleri ve kılavuz yazarları olarak neler yapabileceğinizi görmek için sabırsızlanıyoruz. Yardım Viki'ye eklenmesini istediğiniz herhangi bir öğretici var mı? Bir sonraki Yardım Viki Vurgusu olarak ne görmek istersiniz? Bize haber verin!

Advertisement