Gamepedia Yardım Viki
Hydra party.png

Düzenleme vikiye hoş geldiniz! Bu, insanların yeni Viki Muhafızı olarak nereden başlayacaklarını bilmelerine yardımcı olan Topluluk serisinin bir parçasıdır. Bu, Sayfa Ekleme, Düzenlemeye başlarken, Troller ve vandallarla uğraşma ve Başlangıç kılavuzunun temellerinin ötesindeki temel konuları kapsayacaktır. Daha gelişmiş veya hardcore bir moderatörseniz, diğer fikir ve önerilerinizi güncellemekten çekinmeyin, bu yüzden katkıda bulunmak için bu düzenlemeyi ve devam edin!

Nereden Başlamalı[]

Genellikle bir viki, aralarında çok fazla etkileşim olmadan her yerde sayfalar ve makalelerle dolup taşabilir, bu nedenle kolay bir başlangıç zaten katkıda bulunduğunuz sayfaları gözden geçirmek ve diğer sayfalara bazı bağlantılarda düzenleme yapmaktır. Oyundan bir madde veya silahla ilgili bağlantıların önüne veya arkasına basit simgeler eklemek sayfanın görsel tarafı için harikalar yaratabilir.

Drop files here.jpg
  • Resim ekleme - Bir oyundan (düzenlenmiş olan ekran görüntüleri veya simgeler) çeşitli resimler eklemenin en iyi yolu Kategori:Simgeler gibi bir kategori seçmek ve o sayfayı düzenlemektir. En üstte, dosya ekleyip yükleme işlemine başlayabileceğiniz küçük bir "Dosyaları buraya bırak" çubuğu göreceksiniz (sağa bakın →). Kategori sayfasına yüklediğinizde, verilen kategori otomatik olarak resme eklenir ve bu, gelecekte ihtiyacınız olup olmadığını bulmak için işleri kolaylaştırır.
  • Lütfen resimlerin nasıl lisanslandığı konusunda bildirimler vermeye çalışın. Genellikle bu {{Telif Hakkı Oyunu}}, ancak başka Telif hakkı şablonları da var.
  • Kategoriler - Yukarıdaki notta, resimlerin tümü kategorize edilmelidir, her sayfaya ve resme bir kategori eklediğinizden ve kullandığınız kategorilerin her birini, artık sayfalar veya dosyalarla sonuçlanmayacak şekilde kategorilere ayırdığınızdan emin olmalısınız. vikinin geri kalanından ayrıldı. Kategori eklemek, vikinin kendisini ağa bağlamasını sağlar ve her şeyin bağlanmasına yardımcı olur.

League of Legends Şablonlar şampiyonlarının çok fazla bilgiyi hızlı bir şekilde göstermesi için bilgi kutuları

  • Şablonlar - Şablonlar yeni başlayanlar için biraz daha zor, ancak hiçbir şekilde zor değil. Temel olarak, bir şablonla yalnızca bir kez tekrarlanan içeriğe ihtiyaç duyduğunuzda işleri basitleştirebilirsiniz. Bilgi kutuları gibi şablonlar, bilgi içeren bir çubuğa veya alt kısımdaki bir kategorideki diğer ortak öğelere bağlantılara sahip olarak vikinin görsel tarafına gerçekten yardımcı olabilir. Şablonlarla yapabileceğiniz şeylerin bir sınırı yoktur, sadece düşünülmesi ve uygulanması gerekir. Son derece yapılandırılabilir oldukları için diğer vikilerden şablonlarınızı beğeninize göre düzenlemekten ve yeniden kullanmaktan çekinmeyin!
    → Uygulamaya bakın: En Karanlık Zindan Kahramanı Bilgi Kutusu veya Dota 2'nin Ekipman Altbilgisi Kutusu
  • Özel sayfaların listesi - Araçlar altındaki kenar çubuğundan, herhangi bir vikideki Özel sayfalara erişebilirsiniz; bu, çeşitli araçlar açar ve her türlü şeyle ilgili raporları görmenizi sağlar. Bir mod olarak, Bakım raporları altındaki her şey gerçekten oldukça kullanışlıdır ve bağlantılardan tam olarak yararlanmayı öğrenebilirsiniz.
  • Yönetici kılavuzu - Henüz görmediyseniz, yönetici kılavuzu, iyi bir wiki koruyucusu olma konusunda tonlarca bilgiyi kapsayan kullanışlı bir kaynaktır ve bunu takip etmek için şiddetle tavsiye edilen bir kılavuzdur.

Temellerden Öte[]

Prof hydra.svg

Vikide kaybolmaya devam ediyorsanız, daha kolay kullanıcı akışı için basit değişiklikler yapmak üzere ön/ana sayfaya eklemeyi veya değişiklik yapmayı düşünün. Kaybolabilecek sayfalara veya vikiyi kullanan kişilerin hemen erişilemezse genellikle arayacağı yüksek kullanımlı sayfaları dikkate alacağınız bağlantıları eklemekten çekinmeyin. Vikide herhangi bir sayfayı bulmak için ana sayfadan 3-4'den az bağlantıya ihtiyaç duymanız önerilir. Bunun ötesinde, aşağıdaki diğer önemli şeylere ve eklemelere göz atın...

  • İzleme listesi belirli sayfalar - İzleme listenize önemli sayfalar eklemeyi düşünün, topluluk portalı gibi şeyler veya yönetici duyuru panosu olması önemlidir, çünkü insanlar yardım ararken bildirim yoluyla güncelleme alırsınız. Varsayılan olarak, katkıda bulunduğunuz tüm sayfaların yanı sıra o sayfanın Tartışma sayfası izleme listenize eklenir, böylece birisiyle ilgili bir sorun olup olmadığı size bildirilir. Gelecekte artık bildirim almak istemiyorsanız, sayfanın "yıldızını kaldırabilirsiniz".
  • Sayfa silme - Varsayılan kullanıcılar, sayfaları ve dosyaları oluşturduktan sonra (spam sayfaları) silme erişimine sahip olmayacaklardır; bu nedenle, temiz tutmak için vikinizdeki Silinecek Adaylar kategorisini kontrol etmeniz gerekir. Bir sayfayı tamamen silmeden önce benzer bir adsa sayfayı boşaltıp Yönlendirmeleri kullanmayı düşünün.
  • Yeni sayfa listesi ve istenen sayfaların listesi - Vikide sorunlar veya yeni gelişmeler ortaya çıkacağı yer burasıdır, bu nedenle daha sık kontrol etmek, özellikle tonlarca yeni içeriğe sahip olmanızı sağlar.
  • Diğerleri Davet Etme - Oyunun büyük bir hayranıysanız veya bir sürüm hakkında heyecanlıysanız, muhtemelen forumlardasınız veya oyun için diğer topluluklarda yer alıyorsunuz ve oyunun vikisini henüz bilmeyen insanlarla karşılaşmak zorundasınız. Ağızdan ağıza ve vikiye olan heyecanınız muhtemelen diğer aktif üyeleri dahil etmenin en iyi faktörlerinden biridir.

Gelişmiş Denetleme[]

  • Stil Kılavuzları - Daha büyük bir vikiyi yönetiyorsanız, bir araya getirmeyi ve wiki için bir stil kılavuzu eklemeyi düşünün. Tipik olarak resimler veya şablonlarla bir bütünlük sağlamak istersiniz, böylece bir vikinin renkleri ve görünümü uyumlu olur.
    → İlham için ARK Stil Kılavuzu veya Minecraft Stil Kılavuzu bakın.
  • Viki kuralları - Stil kılavuzları gibi, topluluk büyüdükçe, Wiki Kuralları için topluluğun oyunu için yönergelerle güncellenebilecek bir topluluk yazılı sayfası eklemeyi veya önermeyi düşünün. Çoğu zaman insanlar beğeni almak için sadece YouTube videolarını spam etme eğiliminde olurlar, bu nedenle belirli durumlar için belirli kurallara sahip olmaktan vazgeçebilirler. Açıkçası, büyüdükçe her topluluğun ele alınması gereken belirli sorunları olacaktır.
    → Olabilecek belirli kurallar hakkında fikirlere ihtiyacınız varsa ARK Kuralları veya Minecraft Kuralları adresine göz atmaktan çekinmeyin.
  • Gelişmiş Şablonlar - Bir kodlayıcıysanız veya programlama konusunda iyiyseniz, karmaşık gerekçeler sağlamak için sayfa süresi yükünü çok daha hızlı hale getirecek şablonlar veya bir kullanıcıdan gerekli girdiyi azaltabilecek bir şablon eklemeyi düşünün.
  • Discord Sohbetine Katılın - Sohbete katılmak ve Gamepedia ve diğer wikiler çevresindeki diğer yöneticilerden fikir veya yardım almak istiyorsanız, Fandom/Gamepedia Discord sunucusuna buraya katılın.

Beklenenler[]

GP Nova.png

Dürüst olmak gerekirse, oyun ortamındaki vikiler, sizin gibi kullanıcılara, topluluğa ekleme ve topluluğa genişleme ile ilgilenen kişilere tamamen güveniyor. Bununla birlikte, görüntü eklemek, kaliteli içerik oluşturmak ya da sadece Devriye karanlık sokakları yüksek ve kudretinizle, ilginizi çeken ya da verilen viki için Başarılar harika olduğunu düşündüğünüz şeylere bağlı. Bununla birlikte, dilbilgisi ve noktalama işaretleri için bir standart sağlamanızı ve içeriklerin makalelerinizi diğer yazarlardan beklediğiniz şekilde yazmasına katkıda bulunurken sizi teşvik etmek istiyoruz. Daha derin içerik eklerken, katkıda bulunduğunuz sayfayı bir ansiklopedi makalesi girişinde bir şey olarak düşünün.

Hydra intro.png

Viki Katkısı Bağımlılık Yapıyor[]

Gamepedia'da tamamen anlıyoruz ve size yardımcı olmak için buradayız, bu nedenle herhangi bir sorunuz, sorununuz veya geleceğe dair bir fikriniz varsa lütfen yerel Gamepedia Viki Hizmetlileri ile iletişim kurun. Doğru yaptık mı (Harika bir kılavuz veya eğitim oluşturma)?