Gamepedia Yardım Viki
Advertisement

Lütfen bu makalenin burada bulabileceğiniz bir arşiv olduğunu unutmayın.

Vikide Önemli Noktalar: Düzenlemeye Başlarken[]

Son taksitte, kılavuz yazma konusunda nasıl mükemmel olabileceğinizi size bildiririz. Şimdi bir sonraki adıma geçmek istiyoruz: düzenleme ve katkıda bulunma. İkisi arasındaki fark çok küçüktür ve başarılı olmak için her ikisini de nasıl yapacağınızı bilmenin sizi çok daha kapsamlı bir topluluk üyesi haline getirdiğine inanıyoruz! Düzenleme, bir üyenin diğer üyelerin bir araya getirdiği ve ekstra yardıma ihtiyacı olan bir şey bulduğu yerdir. Sizden önce başkalarının oluşturduklarını düzenlemenin birçok nedeni vardır: bilgiler artık oyun değişiklikleri nedeniyle güncel değil; asıl katkıda bulunan, diğer topluluk üyelerinin kendi fikrini aktarmada yardımcı olabileceği ana dili İngilizce olan biri değildir; asıl katkıda bulunanın harika fikirleri var, ama gerçekten bir yazar değil, ya da sadece bir virgül unuttular. Katkıda bulunan, içerik yaratıcısı olan bir topluluk üyesidir. Bunlar rehber yazarlarınız, en sevdiğiniz vikileri diğerlerinden önce yeni bilgilerle güncelleyen oyuncular ve sayfa oluşturma konusunda rahat olanlar. Kesinlikle ikisini de hoş geldiniz hissetmenizi öneririz!

Helppage.png

Yardım Viki'deki Başlangıç sayfası, tek bir vikinin Yardım:İçindekiler sayfasında bulanlara benzer bilgilerdir veya kısaca yardım sayfası. Bu bilgilerin Yardım Viki sayfasındaki sayfasında bulunmasının nedeni, tüm vikilerin bir yardım sayfasına sahip olmamasıdır, ancak bu bilgilerin başlamak isteyen herkes için kullanılabilir olduğundan emin olmak istiyoruz. Bu bilgilere hızlı bir şekilde erişmek istediğinizde, Gezinme altında Yardım yazan bir bölüm olup olmadığını görmek için favori vikinizdeki sol gezinme kenar çubuğunu kontrol edin. Bunu tıkladığınızda o vikinin Yardım: İçindekiler sayfasına yönlendirilirsiniz.

Bu sayfanın amacı, editör olma konusunda hızlı bir genel bakış sunmaktır ve ya sadece viki düzenlemesine aşina olan, sadece oyunlara aşina olan veya aynı anda her şey için tamamen yeni olan kişiler için tasarlanmıştır. Başlamadan önce bir Curse hesabına sahip olmak isteyeceksiniz. Bedava! Hesabınızla kaydolun veya oturum açın ve her düzenleme yaptığınızda giriş yaptığınızdan emin olun. Bazı vikiler hesap gerektirir ve anonim düzenlemeye izin vermez. Ayrıca, her düzenleme yaptığınızda giriş yaparken ne yaptığınızı takip edebilirsiniz!

Loggingin.png

Giriş yaptıktan sonra, favori vikiniz anonim düzenlemeye izin vermiyorsa, şimdi bir Düzenle sekmesi göreceksiniz. Görünüm, baktığınız sayfaya geri gitmek ve Geçmiş, söz konusu sayfanın düzenleme günlüğünü görebileceğiniz yerdir. Burada önceki sürümleri karşılaştırabilir ve hatta önceki sürümü sayfanın geçerli sürümüne sıfırlayabilirsiniz. Daha sonra buna daha fazla değineceğiz. Şimdilik Düzenle sekmesi ve düzenleme hakkında konuşalım!

Editingpage.png

Bu örnek için, Keçi Simülatörü başarıları için FINALLY sayfasına bakıyoruz. Sayfaya gitmekten ve kendiniz bir göz atmaktan çekinmeyin! Bu sayfada bakılacak birkaç şey var. Üst kısımdan başlayarak sayfanın başlığını görürsünüz. Bunun altında solda üç sekme vardır: Vikimetin (düzenlemelerinizi yaptığınız yer), Önizleme (kaydetmeden önce hangi değişiklikleri yaptığınızı görebilirsiniz) ve Değişiklikler (şu anda bir sayfada hangi şablonların bulunduğunu gösterir) ve onları oradan düzenleyebilirsiniz). Sağında Yayınla ve İptal düğmeleri bulunur. Bunlar tam olarak isimlerinin ima ettiği şeyi yapar. Yayınlamadan veya kaydetmeden önce önizleme yapmak, oluşabilecek küçük hataları düzeltmenize ve sonuçta size tonlarca zaman kazandırmanıza engel olacaktır!

Bunların altında düzenleme araçları ve düzenleme kutusu bulunmaktadır. Araçlar, özellikle de işe yeni başlıyorsanız faydalı olabilir veya kalın harflerle yazmak istediğiniz kelimelerin etrafında '' veya ''' ihtiyacınız olduğunu hatırlayamazsınız. Araçlar alanı, sayfanız için resimler gibi dosyaları da yüklediğiniz yerdir. Daha fazla araç için Gelişmiş'i tıklatmak, araçlar için ikinci bir satır verir. Özel Karakterler bunu yapar: ister bir fantezi adı isterse başka bir dilde bir kelime olsun, yazımı doğru yapmanıza yardımcı olacak özel karakterlerin bir listesi görünecektir. Yardım'ı tıklatmak, araçlar alanında temel viki sözdizimi içeren bir pencere açar, örneğin bir kelimenin etrafındaki ''' gibi ipuçları da kalınlaşır!

Savingpage.png

Sayfanın alt kısmında, düzenlemenizi tamamlamadan önce aşina olmak için birkaç seçenek daha vardır. İlk olarak, yanında uzun bir giriş kutusu bulunan Özet kelimesini göreceksiniz. Bunu kullanmaktan çekinmeyin! Diğer editörler bu notları okuyacağı için mümkün olduğunca kısa ve öz olmaya çalışın. Birisi neden bir değişiklik yapıldığını anlamayabilir, ancak Özet alanı, başkalarına bu değişikliği neden yaptığınızı bildirdiğiniz yerdir! Özet'in altında işaretleyebileceğiniz iki seçenek vardır: Bu küçük bir düzenlemedir ve Bu sayfayı izle. Küçük bir düzenleme seçmek, virgül veya noktadan sonra boşluk eklemek gibi küçük bir değişiklik yaptığınız zaman geçerlidir. Bu sayfayı izle'yi seçtiğinizde, sayfada değişiklikler yapıldığında size bildirim gönderilir. Altta, yaptığınız değişiklikleri önizleme, yaptığınız değişiklikleri görme ve yaptıklarınızı kaydetme şansınız daha var. Önizleme ile BFF ol, üzgün olmayacak!

Düzenleme sırasında yardım menüsünde sunulanlardan daha fazla yardıma ihtiyacınız varsa, istediğinizi bitirmenize yardımcı olabilecek birkaç kaynak daha vardır. Daha fazla sözdizimi yardımı için Düzenleme sayfasında bir bakışta tüm temel bilgiler bulunur. Daha gelişmiş ipuçları için İçindekiler sayfası, Yardım Viki'sinde bulabileceğiniz her şeyi tek bir yerde sunar! Belirli şeylerin nasıl yapılacağıyla ilgili ipuçlarını aramak için başka bir harika yer, başkalarının sizden önce yaptığı viki işaretlemelerine bakmaktır. Kodlarına bakmak öğrenmek için harika bir yoldur! Son olarak, sorularınız için Gamepedia personelinin ve topluluk üyelerinin her zaman Discord sunucusumuzda mevcut olduğunu bilin.

Artık viki düzenlemesinde tamamen bir sihirbazsın, hangi vikide yardım etmek için ölüyorsun? Bu bilgilendirici bulduğunuzu ve düzenleme konusunda rahat olmanız için ihtiyacınız olanı sağladığını umuyoruz. Sayfalara daldığımızda bir dahaki sefere bizi takip etmeye devam edin! Sayfaları nasıl oluşturacağınızı, ekleyeceğinizi, taşıyacağınızı ve sileceğinizi öğreneceksiniz. Yardım Viki'de vurgulama özelliği olarak görmek istediğiniz bir konu var mı? Bize haber verin!

Advertisement