Gamepedia Yardım Viki
Advertisement
NOT:
Prof hydra.svg Artık mevcut vikilerin farklı dil sürümleri dışında Gamepedia'da yeni wikiler için istekleri kabul etmiyoruz. Yeni vikiler artık Fandom'da oluşturulmalıdır.

Tutkulu bir oyun hayranı mısınız?[]

En sevdiğiniz oyun hakkında bir viki bulamıyorsanız ve oyunun diğer taraftarları ve oyuncuları için harika bir kaynak oluşturma konusunda tutkuluysanız, viki önerme formunu kullanabilirsiniz.

Bir oyun geliştiricisi misiniz?[]

Bir oyun geliştiriyorsanız ve bir viki istiyorsanız, lütfen Viki Bağlantı programımıza bakın.

Harika bir viki oluşturmak için minimum gereksinimler[]

  • Tüm wikilerin bir logoya ihtiyacı vardır. Bir wiki logosu için varsayılan boyut 160x160 pikseldir, ancak diğer boyutlandırma seçenekleri mümkün olsa da, vikinizin logosunun 200 piksel yüksekliğini aşmaması gerektiğini düşünmelisiniz. 200 pikselden daha uzun bir şey gerçek içeriği aşağı itmeye başlar ve değerli ekran gayrimenkulünü boşa harcar. Benzer şekilde, wiki veya viki avatarları içine sığacak şekilde ölçeklendirildiklerinde daha okunamayacakları için aşırı geniş logolardan kaçınılmalıdır.
    • Boyutsal kısıtlamalar göz önüne alındığında, logonuzdaki kelimelerin bu boyutta okunabilir olduğundan emin olmalısınız.
  • Tüm vikiler can bir arka plan görüntüsünden yararlanabilir, ancak kesinlikle gerekli değildir. Düz arka plan rengi de oldukça etkili olabilir. Genel bir arka plan resmiyle gitmeyi seçerseniz, aşağıdakileri göz önünde bulundurmalısınız:
    • Makale (metin) alanının yarı saydam veya opak olup olmayacağı. Makale alanının yarı veya tamamen şeffaf olmasını istiyorsanız, seçtiğiniz resim nispeten basit olmalı ve aşırı meşgul olmamalıdır.
    • Görüntünün iyi ölçeklenip ölçeklenmediği. Soyut resimler çok daha kolay ölçeklenir. Farklı kullanıcılar, çözünürlük açısından önemli ölçüde farklılık gösteren farklı monitörlere sahip olacaktır. İyi tasarlanmış bir wiki, herhangi bir ekran çözünürlüğünde iyi biçimlendirilmiş bir düzen sunabilmelidir.
    • Bir görüntüyü ölçeklendirmek her zaman mümkündür, ancak görüntüleri boyut olarak büyütmek sorunlu olabilir, bu nedenle seçtiğiniz arka plan tek bir büyük görüntüden oluşuyorsa, daha büyük bir arka plan görüntüsü her zaman daha iyidir (yani, en az 1920x1080 piksel veya daha büyük).
      • Daha büyük görüntüler ve büyük dosya boyutları arasında bir denge de vardır: arka plan görüntülerinin yüklenmesi zaman alır, bu nedenle dosyanın boyutunu minimumda tutmak wiki'nizi daha hızlı hale getirir.
    • Seçtiğiniz arka plan yinelenen bir döşemeyse, bu desenin farklı çözünürlüklere nasıl bakacağını düşünün. Bazı desenler düşük çözünürlüklerde çok iyi görünür ve yüksek çözünürlüklerde dikkat dağıtıcı olur.
  • Vikiniz koyu bir arka plan ve açık metin veya daha iyi bir koyu metin ile daha iyi görünür mü?
  • Seçtiğiniz oyun için hangi renkler en iyi sonucu verir? Çoğu wiki taban şeması için yaklaşık üç farklı renkle çalışır: makale alanı arka planı için bir renk, metin için bir renk (bu siyah veya beyaz olma eğilimi veya bu tema üzerinde çok küçük varyasyonlar) ve son bir "vurgu" rengi bağlantılar ve kutu veya tablo kenarlıkları için çalışır.

Temel içerik geliştiricileri bize göndermelidir![]

Bu çoğunlukla viki isteyen geliştiricilere gider

  • Geliştirme ekibi veya stüdyo hakkında kısa bir tanıtım metni.
  • Yayıncı hakkında bilgi.
  • En önemlisi: oyun hakkında bilgi! Ne tür bir tarz? İnsanlar ne bekleyebilir? Bu, ana sayfadaki "Hakkında" bölümüne ve oyunun ana makalesindeki bilgi kutusuna girecek, bu yüzden kısa, ilginç olmalı ve bazı bağlantılar içerebilir (bu, vikide sayfalar oluşturur).
  • Anahtar kelimeler - böylece ilk viki sayfalarını oluşturabiliriz.
  • Bir sürümün değişmesi durumunda çıkış tarihi/bizi bilgilendirin.
  • Oyunun nasıl oynanacağı hakkında kısa bir genel bakış! Yeni bir viki sayfası için temel kontroller yeterlidir.
  • Ekran görüntüleri, Oyun sanatı, Konsept sanatı - Çok fazla ihtiyacımız yok, ancak yeni wiki için bazı kaliteli görüntüler elde etmek harika olurdu. Bu Şablon:Öne çıkan resimler içine girebilir ve oyununuzu daha iyi temsil edebilir!
  • Logo. Bir viki logosu için varsayılan boyut 160x160 pikseldir, ancak diğer boyutlandırma seçenekleri mümkün olsa da, vikinizin logosunun 200 piksel yüksekliğini aşmaması gerektiğini düşünmelisiniz. Logo her zaman GAMENAME ve WIKI kelimelerinden oluşur. Her ikisi de okunabilir olmalıdır.
  • Eğer varsa - bize Basın Kiti'ni gönderin.

Dikkat![]

  • Lütfen, sadece bize gerçekten yayınlamak istediğiniz malzemeyi gönderin. Viki açıldığında, canlı ve herkes erişebilir!
  • Bazen işler amaçlandığı gibi çalışmaz... bir oyun projesi sona ererse lütfen bizi bilgilendirin!
Advertisement