Gamepedia Yardım Viki
Advertisement

Bu sayfa, vikilerin yapılandırılması, içerik yazılması ve vikinin Google'daki sonuç sayfalarında ilk sırada görünme şansını artırmak için genel en iyi uygulamalar sağlamayı amaçlamaktadır. Kısaca Arama Motoru Optimizasyonu veya AMO olarak adlandırılan bu, daha az bilim ve daha fazla sanattır. Bu makalenin kapsamlı bir rehber değil, bir viki geliştirip genişletirken nelere dikkat edeceğinize dair bir astar olduğunu unutmayın.

  • "Hızlı ve kirli" bir rehber burada bulunabilir.

Genel bakış[]

Google gibi arama motorları, daha sonra arama motoru tarafından görüntülenebilmeleri için içeriklerini dizine ekleyerek web sayfalarını düzenli aralıklarla otomatik olarak "tarar". Bu tarayıcılar, ziyaret ettikleri her sayfadaki bağlantıları izler ve arama sonuçlarının hangi sırayla görüntüleneceğini belirlemek için içeriği analiz eder. Arama motoru mekaniği sürekli gelişir ve nadiren halka açık hale getirilir, SEO daha karmaşık hale gelir.

Neyse ki, Gamepedia bu botların yalnızca alakalı sayfaları taradığından ve yinelenen sayfalarla veya arama yapan kişilerin ilgisini çekmeyecek sayfalarla zaman kaybetmediğinden emin olmak için sürekli olarak arka planda çalışır. Ön uçta, siz ve diğer editörler tarafından düzenlenebilir olanı, vikinin onu ziyaret eden kullanıcılar ve tarayıcılar için çekici olmasını sağlamak için yapabileceğiniz birçok şey var.

Yapı[]

Gezinti[]

Bir vikide içeriği düzgün bir şekilde yapılandırmak arama için çok önemlidir. Vikinizin temel sayfalarının yapısını oluştururken göz önünde bulundurmanız gereken birkaç nokta vardır.

Hem AMO için hem de kullanıcılar için çok yararlı olabilecek bir şey, vikideki kenar çubuğu önemli sayfalara gezinme bağlantıları eklemektir. Bu, muhafızlar ve hizmetliler tarafından MediaWiki:Sidebar aracılığıyla düzenlenebilir. Bu, vikiyi kullanıcılar için daha kolay gezinilebilir hale getirmekle kalmaz, aynı zamanda arama robotlarına, diğer sayfalardan bağlantı vererek bu sayfaların vikideki en önemli sayfalardan bazıları olduğunu söylemeye yardımcı olur. Tipik olarak, bir sayfanın başka bir sayfasından daha az tıklanması, bu sayfaların ne kadar yakından ilişkili olduğunu gösterir ve daha fazla dahili bağlantıya sahip sayfalar daha sık taranır ve arama sonuçlarında daha fazla ağırlık verilir.

Bağlama konusunda, mümkün olduğunda sayfaların içeriğinde görünen alakalı sayfaları bağladığınızdan emin olun. Genel kural, bir makalede metinde ilk kez göründüğü herhangi bir kelime veya kelime öbeği için bir viki bağlantısı kullanmaktır. Ayrıca, temel oyun mekaniği (ör. "Atış Hızı", "Hasar", "Deneyim") gibi bilgi kutularında görünebilecek anahtar ifadeleri bağlamayı düşünün. Yine, birçok sayfada şablonlarda görünen anahtar kelimeleri bağlamak, bu sayfaların önemini gösterir.

Vikinizde geniş kategorilerle ilgili sayfalar oluştururken (ör. "Konumlar" veya "Görevler"), Kategori ad alanı sayfalarına hub olarak güvenmek yerine Ana ad alanında içerik sayfaları oluşturmak genellikle daha iyidir. Bu konu hakkında yalnızca kullanıcılar (ve arama tarayıcıları) için ek anahtar kelimeler ve alakalı bilgiler sağlamaya yardımcı olacak daha genel bilgiler eklemekle kalmaz, ek bilgiler içeren tablolar ve listeler genellikle kullanıcılar için daha kolay sindirilebilir. Kategori sayfaları ayrıca içeriği açıklayan en az bir cümle veya kısa paragraf içermelidir.

Viki ana sayfaları[]

Vikinin ana sayfası en önemli sayfalardan biridir. Genellikle viki ile ilgili genel aramalar için en yaygın sonuçlardan biridir. Bunun nedeni, sadece viki projesinin merkezi olarak çok fazla trafik alması değil, aynı zamanda oyunla ilişkili büyük miktarda anahtar kelime içermesi yönündedir.

Ana sayfalar her zaman mümkün olduğunca çok sayıda genel ve oyuna özgü anahtar kelime içermelidir. Daha yeni projelerde veya yayınlanmamış oyunlarda bile, tüm ana içerik alanları (örneğin Görevler, Öğeler, Canavarlar, Patronlar, Ekipman, vb.) için "taslak sayfaları" oluşturma ve bunları ana sayfada belirgin bir şekilde bağlama bir öncelik. Bu saplama sayfaları, sayfanın amacını açıklayan en az bir tam cümle ve ayrıca vikideki diğer içeriğe (veya başka bir sayfaya) en az bir bağlantı içermelidir. "Rehber," "İzlenecek Yol", "İpuçları ve Püf Noktaları" vb. gibi sık aranan anahtar kelimeleri dahil etmek, bunları dahil etmenin makul bir yolu varsa da yararlı olabilir. Buna ek olarak, oyunu tanımlayan genel metnin diğer bağlantıların altında değil sayfanın üst kısmına en yakın olmasını sağlamak faydalı olabilir.

Tüm sayfalarda olduğu gibi, özellikle de ana sayfanızda olduğu gibi, sayfada asla birden fazla H1 düzeyinde başlık olmalıdır. Bu, asla = Bir şey = gibi tek = ile bir başlık kullanmamanız gerektiği anlamına gelir. Bu, diğer sayfalar için de geçerlidir: H1 başlığı, en üstteki makale başlığı tarafından kullanılır ve üst düzey başlıklar her zaman H2 ile başlamalı ve alt başlıklar için oradan devam etmelidir.

Ana sayfanıza "Haberler", "Sürüm notları" veya benzeri gibi zamanında içerik eklerseniz, bu bölümlerin güvenilir bir şekilde güncellendiğinden emin olun. Aksi takdirde, sayfa içeriğini "eski" olarak görüntüleyen arama motoru tarayıcılarının arama sıralamalarını etkileyebilecek şekilde risk almalarını sağlarsınız. Ayrı bir haber bölümü yerine, bir RSS beslemesi (burada) veya Twitter beslemesi ([https://fallout.gamepedia.com/The_Vault_Fallout_Wiki burada) gibi) ana sayfaya değer katmanın ve ziyaretçileri güncel tutmanın kolay, az bakım gerektiren bir yolu.

İçerik oluşturma[]

Gerçek içerik söz konusu olduğunda, sayfalara koyduğunuz şey seçtiğiniz yapı kadar önemlidir. Çok az bilgi içeren veya hiç bilgi içermeyen vikilerin arama sonuçlarında cezalandırılması ve kullanıcılar tarafından engellenmesi muhtemeldir.

Başka bir deyişle, içerik kraldır. Vikinin etrafında büyüyen canlı bir topluluk, birçok yarışma, sosyal medya etkinliği ve ne olabilir, ancak bunların hepsi teğetsel endişelerdir. Bir viki, sahip olduğu içerikle yaşar ve ölür ve ziyaretçilerin büyük çoğunluğu yalnızca belirli bilgileri bulmakla ilgilenen kullanıcılar olacaktır.

İçerik için geliyorsunuz, içerik için kalıyorsunuz.

Planlama[]

Etkili içerik oluşturmak için önce kendimize oyuncuların oyunlarıyla ilgili ne arayacaklarını sormamız gerekir. Yöntemler farklılık gösterse de, kendimize sormamız gereken üç soru:

  1. Oyuncular hangi bilgilere ihtiyaç duyacaklar?
  2. Nasıl arayacaklar?
  3. Bilgileri nasıl sunmalıyım?

Tüm vikilere uygulanabilecek zor ve hızlı bir kural yoktur (ne yazık ki), bu yüzden odaklanacak içerik türünü belirlemek genel olarak AMO'da olduğu gibi bir bilim değil, bir sanattır. Ancak, oyuncuların sahip olabileceği belirli soruları cevapladığınızdan emin olmak iyi bir kural ve kullanıcı deneyimi olan AMO'nun daha yumuşak tarafına odaklanmanıza yardımcı olur.

Viki koruyucular, vikileri için en çok aranan terimler için bir bölüme sahip olan Özel:Analytics ürününe erişebilir. Bu listedeki kelimeler doğrudan bu ada göre bir sayfaya bağlantı vermeli veya genel konuyu kapsayan bir sayfaya yönlendirmelidir.

Uzun kuyruk anahtar kelimeler[]

Oyun bilgilerini bir sayfada sunmaya veya birkaç sayfaya yaymaya karar vermek, vikinin yapılandırılması konusunda daha temel kararlardan biridir. Bilgilerin birden çok anahtar kelimeye yayılması lehine bir argüman, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin hedeflenmesine izin vermesidir.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler nedir? Temel olarak, sık kullanılmayan ancak genellikle belirli bilgilerle ilgilenen kullanıcılar tarafından kullanılan özel sorgulardır. Düşük arama hacimleri genellikle çok fazla sayıda farklı sorgu ile dengelenir ve belirli konularda çok sayıda makaleye sahip bir vikinin, genel, yüksek düzeyli genel bakışlara sahip bir viki üzerinden arama sonuçlarında yüksek görünme şansı artar. Daha kısa makalelerin de anlaşılması ve okunması daha kolaydır, özellikle de birden fazla başlık içeren bir vikide.

Dezavantajı, birden fazla makaleye sahip olmanın, yapılan bakım miktarını arttırması ve adil bir planlama gerektirmesidir. Şablonları kullanmak, genel masraflarla başa çıkmanıza yardımcı olabilir.

Sunum[]

Bir sayfa için iyi bir düzen, hem kullanıcılar hem de botlar için daha çekici olmasını ve gezinmeyi ve büyümeyi kolaylaştırır. Düzen oyundan oyuna değişecektir, ancak genel olarak belirli soruları cevaplamayı amaçlayın:

  1. Makalenin konusundaki istatistikler/temel işlevler nelerdir?
  2. Konunun hikaye/irfanla ilişkisi nedir?
  3. Oynanışta nasıl çalışır?

İdeal olarak, bir sayfa herhangi bir ziyaretçiyle ilgili bilgileri içerebileceği noktaya kadar büyüyecektir: Oyunu oynayanlar, satın almayı düşünenler ve hatta arama sonuçlarında göründükten sonra sayfayı ziyaret eden rastgele ziyaretçiler.

Örneğin, aşağıdaki sayfaları karşılaştırın: Makalenin ilk oluşturulduğu haliyle ve bir düzine düzenleme sonra nasıl göründüğü. İyi bir yapı ve harekete geçme çağrısı, katkıda bulunanları motive etmeye ve çabalarını yönlendirmeye yardımcı oldu, bu da hem sert hem de sıradan oyuncular ve rastgele ziyaretçiler için bilgilendirici bir makale ile sonuçlandı.

Harekete geçirici mesaj[]

Harekete geçirici mesaj (CTA), ziyaretçileri bir viki düzenlemeye teşvik eden tedbirleri ifade eder. Çoğu bakım şablonu, ziyaretçileri varsayılan olarak düzenlemeye teşvik eden bir bağlantı içerir, ancak bireysel vikiler kendileri oluşturmak isteyebilir.

Örneğin, Strateji başlığı altına yerleştirilmiş şablonu burada düşünün. Bağlantı, Taslak ve diğer şablonlara yerleştirilen bağlantıdan daha büyük, etkin ses kullanıyor ve ne olacağını açıkça anlatıyor. Başlığın altındaki kılavuzun tamamı, şablon tarafından sağlanan bağlantı kullanılarak normal bir kullanıcı tarafından oluşturuldu.

Görüntülerin ve diğer ortamların kullanımı[]

Görüntüleri ve diğer ortamları kullanmak, bir viki sayfasına her zaman mükemmel bir ektir. Mümkün olduğunda resimler için resim yazıları ve alt etiketler eklediğinizden emin olun. Örnekler: [[Dosya:Örnek.jpg|250px|Bu alternatif metin.]] [[Dosya:Örnek.jpg|thumb|Bu alt/altyazı metnidir.]] Bu iki amaca hizmet eder. İlk olarak, arama motorlarına görüntülerin içeriği hakkında ek bağlam verir ve sonuçlarda sunulmalarına yardımcı olabilir. İkincisi, ekran okuyucuları veya benzer yazılımlar kullanan görme engelli kullanıcılara yardımcı olduğu için erişilebilirlik için de iyi bir uygulamadır. Ayrıca, bir görüntünün yüklenememesi durumunda, alternatif metin görüntünün yerine kullanılır.

Mümkün olduğu durumlarda, sayfalara yerleştirilmiş videoların özetlerini ekleyin. Bu, videoda bulunabilecek önemli ayrıntıların ve anahtar kelimelerin de sayfa metnine eklenmesini sağlar.

Kaçınılması gereken şeyler[]

  • Yeniden yönlendirme gerektiren bağlantılar kullanarak kaçının. Daima mümkün olan en doğrudan bağlantıyı kullanın.
  • Kategori ad alanı sayfalarını vikide anahtar merkezleri olarak kullanmayu kaçının. Aşağıdaki kodu kullanarak üst düzey makaleler oluşturun ve kategorinin en üstünde kategorilere ayırın: [[Kategori:Hedef kategori| ]]
  • Düzenli olarak güncelleyemiyorsanız Haberler veya Güncellemeler bölümleri oluşturmaktan kaçının. Bunun yerine bir RSS veya Twitter beslemesi kullanın.
  • Diğer sayfalardaki içeriği sebepsiz tekrarlamaktan kaçının. Bakım yükünü artırmanın yanı sıra, aynı sayfadaki yinelenen içerik arama sonuçlarında cezalandırılır.
  • Asla diğer sitelerden içerik kopyalamaz. Bu, telif hakkı ile ilgili sorunlara neden olabilir ve yinelenen içerik arama sonuçlarında cezalandırılır. Her zaman kendi kelimelerinizi kullanarak yeniden yazın.

Meta açıklamalar[]

Nedir bunlar?[]

"Meta açıklamaları, web sayfalarının içeriğinin kısa açıklamalarını sağlayan HTML özellikleridir. Meta açıklamaları, belirli bir sayfa için önizleme pasajlarını görüntülemek üzere arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) yaygın olarak kullanılır."

Arama sonuçlarına ek olarak, kullanıcılar sitelerimize bir bağlantı paylaştıklarında Facebook, Tumblr ve Pinterest gibi siteler için meta açıklamalar genel bir şekilde çekilir.

Meta açıklamalar 140-160 karakterle sınırlı olmalıdır, aksi takdirde çoğu arama motoru tarafından kesilir.

Daha ayrıntılı bilgi için burayı tıklayın

Bizim için neden önemlidir?[]

Meta Açıklamalar arama sıralamalarını doğrudan etkilemese de, okuyucuların tam olarak aradıklarını bulduklarını sağlamak için etkili bir şekilde reklam kopyası olarak çalıştıkları AMO'nun farklı bir yönü için mükemmel bir araç olarak kabul edilir. Bir kullanıcının aramasından gelen tüm anahtar kelimeler meta açıklamada kalın harflerle gösterilir, böylece daha yakın eşleşmeler bağlantılarımıza dikkat çeker.

Hangi sayfaların bunlara sahip olması gerekir?[]

Tüm viki ana sayfalarının meta açıklamaları olmalıdır. Ayrıca, her bir ana içerik alanının ana sayfalarında da bir meta açıklama bulunmalıdır (ör: Silahlar, Yarışlar, vb.)

Meta açıklamanın ne olması/dahil edilmesi gerektiğini nasıl belirlerim?[]

Şu anda, ana sayfa meta açıklamalarımızın çoğu aşağıdaki gibidir:

"#1 topluluğu <oyun> için viki kaynağı oluşturdu."

Meta açıklama nasıl geliştirilir?[]

"Age of Wushu için kapsamlı viki kaynağı. Okullar, beceriler, genel oyun ve daha fazlası!"

Bu meta açıklamanın oyun başlığı, "viki", "oynanış" gibi anahtar kelimeleri ve birkaç ana sayfa kategorisini (Okullar, beceriler) nasıl kullandığını unutmayın.

En iyi meta açıklama, mümkün olduğunca çok sayıda anahtar kelime içerecek ve aynı zamanda tutarlı olacaktır:

"Destiny viki, Silahlar, Yarışlar ve Araçlar gibi Bungie'nin FPS Destiny'in yakında çıkacakları hakkında bilgi için 1 numaralı kaynak!"

Bu meta açıklama mükemmeldir çünkü "daha iyi" meta açıklamada kullanılan anahtar kelimelere ek olarak, "FPS", "sürüm" ve "Bungie" gibi Destiny oyunu ile de ilişkilendirilebilecek diğer anahtar kelimeleri de içerir.

Büyük içerik sayfaları için, açıklama o sayfaya özgü olmalıdır, bu nedenle Destiny Viki'nin yarışlar sayfası için örnek bir açıklama okuyabilir:

"Topluluk tarafından üretilen oyun bilgileri için 1 numaralı kaynak olan Gamepedia.com'daki Destiny Viki'den Human, Exo ve Awoken dahil yarışlar hakkında bilgi"
Advertisement