Gamepedia Yardım Viki
Advertisement

Örnek bilgi kutusu
Örnek bilgi kutusu
Ayrıntılar
Irk Plushie
Konum Curse Merkezi
Kaynak Encredechine
İlgili Eğlence

En temelde, şablonlar temelde içeriği diğer sayfalara çekilebilen viki sayfalarıdır. Başka bir deyişle, bir sayfayı görüntülerken gördüğünüz tüm içerik aslında sayfa kaynağında olmayabilir. Bunların bir kısmı veya tamamı şablonlarda olabilir.

Çok yaygın üç şablon türü burada örnek olarak gösterilmiştir:

  • En üstte, genellikle makale bakımı için kullanılan bir "mesaj kutusu" şablonu örneği vardır.
  • Sağ tarafta bir "bilgi kutusu" şablonu örneği vardır. Neredeyse her viki bunlardan en az birini sağlar.
  • Aşağıda, genellikle sayfaların altında kullanılan "gezinti kutusu" adı verilen bir gezinme şablonu örneği vardır.

Genel olarak konuşursak, bir şablon içeriği yansıtma (katıştırılmış) olarak diğer sayfaların içine yerleştirilmek üzere tasarlanmış herhangi bir viki sayfasıdır. Şablonlar, adın Şablon: ile öneki olduğu ve ad alanı öğesine atadığı bir kuralı izler.

Sayfa kaynağındaki şablonlar[]

Viki sayfalarını düzenlerken, muhtemelen şöyle bir şeyle karşılaşabilirsiniz:

{{Örnek}}

Ya da belki bunun gibi daha karmaşık bir şey:

{{Bilgi kutusu
|isim = Örnek bilgi kutusu
|resim = Curse hydra.png
|ırk = Plushie
|konum = Curse Merkezi
|kaynak = [[Kullanıcı:Encredechine{{!}}Encredechine]]
|ilgili = Eğlence
}}

Bunlar, viki sayfalarında kullanılan şablonlara örnektir. Birincisi [[Şablon:Örnek]], ikincisi [[Şablon:Bilgi kutusu]] kullanıyor. Çift kıvrımlı parantez, {{ ve }} genellikle orada bir şablonun kullanıldığı anlamına gelir, ancak maalesef, çift kıvrımlı parantezlerin vikimetinde başka kullanımları da vardır.

Şablon olup olmadığını nasıl anlarsınız[]

Yukarıdaki örneklerimize tekrar bakalım.

{{Bilgi kutusu
|isim = Örnek bilgi kutusu
|resim = Curse hydra.png
|ırk = Plushie
|konum = Curse Merkezi
|ilgili = Eğlence
}}

Bu durumda, kesin bir ipucumuz var çünkü addan sonra sadece boşluktan başka ilk şey bir boru karakteri: (|). Bu kesinlikle bir şablon. Bunun yerine iki nokta üst üste olsaydı, (:), bir şablon olmazdı, ama bir tür sihirli kelime olurdu.

{{Örnek}}

Ne yazık ki, bu yarasa kapalı kesin ipuçları sunmuyor. Emin değilseniz, oldukça iyi bir tahmin yapmanın birkaç yolu vardır:

  • Bir ipucu, bir şablon olması, büyük harflerle yazılmamasıdır. İki nokta üst üste işareti gerektirmeyen tüm sihirli kelimeler tüm harflere yazılır.
  • Bir sayfayı düzenlerken, ekranın altında "Sayfayı Kaydet" ve diğer düğmelerin altında "Bu sayfada kullanılan şablonlar" ifadesini görmeniz gerekir. Orada listelenmişse, kesinlikle bir şablon.
  • Belgelenmiş bir sihirli kelime değilse, neredeyse kesinlikle bir şablondur.

Temel dönüştürme[]

Dönüştürme, şablonları kullanmanın en yaygın yoludur.

  • {{İsim}} — yukarıda açıklandığı gibi, bu bağlantı, şablon bağlantısının bulunduğu sayfanın yüklenmesi sırasında dinamik olarak [[Şablon:İsim]] içeriğiyle değiştirilir. Sayfanın kaynağı değişmeyecek.

Aslında, sıradan bir viki sayfası, sadece içinde bulunduğu ad alanını belirterek, bir şablon olarak da kullanılabilir, böylece:

  • {{Şablon:Şablonadı}}, [[Şablon:Sayfaadı]] dahil eder
  • {{Foo:Sayfdaadı}}, [[Foo:Sayfdaadı]] dahil eder
  • {{:Sayfaadı}}, [[Sayfaadı]] dahil eder
    • {{SUBST::Sayfaadı}} kendisini [[Sayfaadı]] içeriğiyle değiştirir

Böyle bir ad alanı yoksa, tam başlığın bir şablon olduğu varsayılır:

  • {{Foo:Bar}}, [[Şablon:Foo:Bar]] dahil eder

Şablon kullanmanın başka yolları da vardır, ancak bunlar yalnızca özel durumlarda yararlıdır. Çoğu editör bu özel işlevler için hiçbir zaman kullanmaz, bu nedenle yalnızca bu sayfanın alt kısmında açıklanır.

Şablon belgeleri[]

Birçok şablon yazarı, belirli şablonların nasıl kullanılacağına ilişkin belgeler sağlar. Bu genellikle şablon sayfasının kendisinde bulunabilir. Belirli bir şablonu kullanarak bir sayfayı düzenliyorsanız, genellikle şablon sayfasına hızlı bir şekilde ulaşmanın bir yolu, düzenleme sayfasının altındaki "Bu sayfada kullanılan şablonlar" bölümünü kullanmaktır.

Ne yazık ki, birçok şablon belgelenmemiştir. Bu durumda, diğer sayfalarda kullanılan şablonun örneklerini aramayı deneyebilirsiniz. Şablon sayfasından, şablonun kullanıldığı diğer sayfaları bulmak için kenar çubuğundaki "Araçlar" menüsünde "Sayfaya bağlantılar" bağlantısını tıklamayı deneyin. Belgelenmemişse, kendi şablon belgelerinizi yazmayı düşünün.

Şablon yazmanın nasıl yapılacağını anlamanıza yardımcı olabilir. Bunu yaptıktan sonra, bir şablonu düzenlemek ve kaynağına bakmak için açarak anlayabilirsiniz, ancak şablonlar çok karmaşık olabilir ve diğer viki sayfaları gibi gelişmiş viki özelliklerini veya belirli uzantıları kullanabilir. Her şey başarısız olursa, viki topluluğundan yardım istemekten asla çekinmeyin.

Şablonları kullanmanın alternatif yolları[]

Standart ekleme işlemine ek olarak, şablonlar diğer sayfalarda şu şekillerde kullanılabilir:

  • {{subst:Adı}} — bu şablon bağlantısı kullanıldığında, bağlantıya sahip sayfanın kaydedildi tarihinden itibaren bir kez ve herkes için [[Şablon:Adı]] içeriğiyle değiştirilecektir. [[Şablon:Adı]] içeriğinin bir kopyası, şablon bağlantısı için 'değiştirilecek' 'olacaktır. İçerik daha sonra dahil edilen sayfanın bir parçasıdır ve orijinalden ayrı olarak normal şekilde düzenlenebilir. Kaynak şablon sayfasındaki değişiklikler, şablon bağlantısının bulunduğu sayfaya yayılmaz.
  • {{safesubst:Adı}} — bu, bir şablonun hem kopyalama hem de değiştirme yoluyla çalışacak şekilde tasarlanabileceği özel durumlar içindir. Örneğin, [[Şablon:Ad]] içinde bir {{Adı}} şablonu kullandığınızı varsayalım. {{subst:Adı}} kullanırsanız, {{Adı}} sayfaya kaydedilir. [[Şablon:Ad]] içindeki {{subst:Adı}} olarak değiştirmeyi denerseniz, şablonun yerine geçer. safesubst: onu içeren şablon subst: ile kullanılıncaya kadar değiştirilmez.
  • {{msgnw:Adı}} şablonu, onu içeren sayfa getirildiğinde ham wiki sözdizimi (<nowiki> gibi) olarak görüntüleyen bir forma ekler.

Ayrıca bakınız[]

Advertisement