Gamepedia Help Wiki
Advertisement

Hydra logo

Hydra is de aangepaste technologie die de Gamepedia wiki farm voedt. Vernoemd naar de legendarisch Grieks monster, dankt Hydra zijn naam aan het vermogen van het monster om vele hoofden uit een enkel lichaam te laten groeien. In algemene termen stelt dit ons in staat om alle wiki's op Gamepedia vanaf een enkele kerninstallatie van MediaWiki aan te sturen en het voor ons eenvoudig te maken om MediaWiki updates en de toevoeging van nieuwe functies vanaf een centrale locatie te beheren.

Geschiedenis[]

In 2011 had Curse meer dan twaalf individuele wiki's, elk met zijn eigen kern MediaWiki codebasis. Dit betekende dat elke keer dat een update werd uitgebracht, elke wiki beurtelings moest worden bijgewerkt, wat uiteindelijk leidde tot bijna constante updates. Omdat er behoefte was aan het verlichten van dit probleem, werd een team samengesteld om een oplossing te creëren.

Hydra werd gelanceerd in september 2012 met 25 wiki's en groeide al snel uit tot meer dan 150 wiki's in de zomer van 2013. Hydra drijft vandaag meer dan duizend wiki's aan en laat Gamepedia de meest geavanceerde en up-to-run draaien date wikisoftware van een grote wiki farm.

Team[]

Voormalige teamleden:

Geimplementeerde notities[]

Advertisement